Ţeapa ITP pentru maşinile Diesel

Dacă ai un turbodiesel vechi de doi ani, şi-ţi imaginezi că nu poţi avea probleme la ITP, nea manivelă din service o să-ţi demonsteze pe loc cât eşti de naiv. Concret, în loc să facă testul cum prevede legea, „băieţii” bagă talpa în ea cât pot, turând motorul la maxim într-un interval foarte scurt de timp. Evident, pe o acceleraţie foarte brutală motorul elimină şi gaze nearse şi uite-aşa ai picat testul cu o maşină practic nouă. Probabil că, în cele mai multe cazuri, la revenire clientul nu uită să strecoare în acte o „atenţie” pentru nea manivelă, şi talpa nu se mai apasă aşa de greu pe acceleraţie.

 Treaba asta a păţit-o recent un băiat care a avut prudenţa să păstreze bonul de la testul de noxe. După cum se poate vedea reiese clar că motorul a fost turat diferit pe parcursul celor trei teste:

 

Maşina era un Clio Symbol Fidji 1,5 dCI 80CP.

 Cum în RNTR1 se precizează clar că, pentru maşinile Diesel, „la începerea fiecărui ciclu de accelerare liberă pedala de accelerare trebuie apăsată rapid şi progresiv (în mai puţin de o secundă), dar nu brutal, astfel încât să se obţină debitul maxim al pompei de injecţie şi să se atingă turaţia de întrerupere a alimentării, respectându-se valoarea specificată a timpului de bază” reiese că mecanicii spăgari încalcă legea cu bună ştiinţă când testează maşinile, pentru a le respinge abuziv.  Aşadar, când ajungeţi la ITP şi manivelă vă zice, cu un rânjet unsuros pe faţă, câ maşina a picat testul de noxe, cereţi acest bonuleţ. Dacă observaţi anomaliile din imaginea de mai sus,  îi puteţi îndesa individului bonul pe gât.

UPDATE: remarcaţi vă rog diferenţa enormă între prima măsurare şi celelalte două.  

 UPDATE 2, FOARTE IMPORTANT (mulţumiri lui Micro, mie îmi scăpase acest detaliu esenţial) : observaţi ce temperatura avea uleiul când au testat măcelarii ăia maşina. 73 de grade celsius. Ăsta e şi motivul pentru care între al doilea şi al treilea test se observă o uşoară îmbunătăţire, motorul se încălzea.

 Iar RNTR1 spune negru pe alb  că testarea trebuie făcută numai cu motorul cald:

„2. sub rezerva dispoziţiilor de la pct. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fără a fi fost respectate următoarele condiţii:
i) motorul trebuie să fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului măsurată de o sondă în tubul jojei trebuie să fie de cel puţin 80 grade C sau să corespundă temperaturii de funcţionare normale, dacă aceasta este inferioară, sau temperatura blocului motor, măsurată după nivelul radiaţiei în infraroşu trebuie să atingă o valoare echivalentă. Dacă, din cauza configuraţiei vehiculului, nu este posibil să se procedeze în acest mod, temperatura normală de funcţionare a motorului va putea fi stabilită altfel, de exemplu pe baza funcţionării ventilatorului de răcire;”
 

 Later edit: nu pot să nu vă zic, în acest context, următorul banc, destul de vechi dar mereu actual

  „Gogu Manivelă, bărbat în putere, 30 de ani, sănătos ca un taur, moare peste noapte în somn, fără să fi suferit de nici o boală . Ajunge la la Sfântul Petru şi, nervos la culme, îl ia la zor: tataie, ce caut eu aici, uită-te la mine, tânăr, sănătos, nu m-a călcat maşina, să mor tocmai eu aşa, din senin?

 Sfântul Petru, abia trezit din somn şi uimit de vehemenţa omului: da, pare ciudat, să verificăm. Şi scoate catastiful. Îl deschide, caută încruntat, după care se luminează la faţă şi exclamă: E totul clar, ai murit de bătrâneţe.

Manivelă, în pragul apoplexiei: ai înebunit, nu te uiţi la mine??

La care Sf Petru, de-acum calm, relaxat: Da, aici scrie că ai 100 de ani. S-au însumat orele de manoperă din facturile emise de tine.”   

51 Responses to Ţeapa ITP pentru maşinile Diesel

  1. topica.ro spune:

    Ţeapa ITP pentru maşinile Diesel « Adrian Niculae, jurnalist-terminator

    Cum te pacalesc mecanicii cand te duci sa faci ITP-ul

    • cata 77 spune:

      in rntr1″biblia statiilor itp si a inspectorilor” spune ca motorul trebuie sa aiba minim 60 de grade. daca sunteti convinsi ca masinile sunt bune, mergeti mai mult cu ele sa creasca temperatura. nu va
      puteti ghida dupa ventilatorul de pe radioatorul de apa. luati-va, daca vi se permite sa stati langa masiana dupa temperatura sondei de ulei.

    • Catalin spune:

      Buna ziua…La diesel se tine cont de indicele de opacitate dat de producatorul fiecarui tip de autovehicol…de ex. k=1.5 dat de producator….daca prima proba iese mai mica cu 0.5, se face decat o proba iar daca este mai mare de 1.5 se fac mai multe probe in functie de aparat dar media aritmetica dintre acele probe nu trebuie sa depaseasca 1.5……temperatura uleiului trebuie sa fie mai mare sau egal cu 80 grade la diesel……iar proba se face in mai putin de 2 s ….uitandu-ma pe buletinul de proba , acesta nu este corect efectuata deoarece temp uleiului nu este mai mare de 80 grade……celalalte date fiind corect efectuate numai ca la renault symbol indicele de opacitate daca este euto 4 este chiar de 1,5 ca la logan ….si in concluzie singura greseala este cea cu temperatura….la acest autovehilol indicele de poluare K a iesit 5,92….FOARTE MARE….normal trebuia sa scoata sub 1.5 ca sa treaca testul de poluare.

  2. Ţeapa ITP pentru maşinile Diesel « Adrian Niculae, jurnalist-terminator

    Cum te fura mecanicii cand te duci sa faci ITP-ul

  3. optimvs spune:

    Nu. Merita banii aia daca o luai de prin Germania, cu inspectia tehnica (nemteasca) la zi, si caiet de service. La asta reiese clar ca s-au facut aici tot felul de modificari.

  4. DB9 spune:

    asa ziceam si eu insa nevasta’mea are o slabiciune pentru ea. ii plac farurile. iar la surubait cica ma pricep eu,

    tu ai mers cu asa ceva? cat de sigura e pe drum pentru ca 25O de cai pentru o incepatoare mi se pare mult.

  5. optimvs spune:

    944 e bazat pe caroseria lui 924, singurul model budget facut vreodata de Porsche. Motorul de pe 944 e mult mai puternic decat motorul Audi de pe 924, dar in rest nu sunt diferente majore intre masini. Daca tot vrei sa te bagi la Porsche vechi cauta totusi 911 sau 928, nu 924-944.

  6. optimvs spune:

    Si da, am mers, nu presteaza rau daca e in mintile ei, dar n-are aproape nici o dotare de siguranta activa sau pasiva. Clar nerecomandat pentru incepatori.

  7. dadatroll spune:

    Foarte tare bancul, mam cacat pe mine de ras

  8. theodoridis spune:

    Nu stiu ce vi s-a intamplat voua la RAR. Eu am fost la cel din Voluntari, ma asteptam sa stau toata ziua (dupa spusele cunoscutilor). In schimb, am fost acolo la ora 9:00 si la 11:30 luam masina acasa. Am tot un diesel, intamplator vechi de 2 ani (Avensis 2.0 D-4D, din 2005). Nu mi-au cerut (si nici nu am dat) spaga, iar testele au iesit toate ok, inclusiv cel de noxe. Singurul lucru pe care l-am considerat anormal a fost ca nu m-au lasat sa vad cum se face examinarea masinii, insa nu am acordat prea mare importanta, pentru ca oricum nu mi-au facut niciun fel de probleme.

  9. optimvs spune:

    La RAR lucrurile sunt destul de schimbate in bine, din punctul asta de vedere cel putin. Ce sens are insa ca un bucurestean posesor de masina sa bata drumul pana in Voluntari pentru un banal ITP?

  10. henry spune:

    foarte bine de stiut. mersi!

  11. theodoridis spune:

    Eu a trebuit sa merg acolo pentru ca reinmatriculam masina pe numele meu. Si oricum nu stiam nicio statie ITP in oras…

  12. optimvs spune:

    Nu mai e de mult obligatoriu ca ITP-ul la inmatriculare sa se faca numai la RAR Voluntari. Cred ca ai mers acolo pentru asa-numitul certificat de autenticitate :).

  13. Nea Manivela spune:

    In primul rand ITP-ul nu se face in service. In poza cu bonul, nu e nici o anomalie, in afara de faptul ca la inceputul testului de noxe uleiul avea 73 de grade. Hai sa-ti mai spun ceva: daca la 73 de grade nu-ti iese testul, nici la 120 de grade nu-ti iese. Diferentele intre prima valore si urmatoarele apar deoarece mecanicul nu ti-a curatat toba de esapament inainte, prin cateva accelerari libere la turatia maxima, si a trecut direct la test. Inca o chestiune: Renault-urile Clio cu diesel, au probleme, la noxe. Motorul e acelasi ca pe logan-urile diesel. Si motorina este asa cum este in Ro. Timpii de acceleratie sunt rezonabili: aprox. 1.5 s. Acelasi test se face in toata Europa la ITP. Cu aceleasi conditii impuse!
    La masina cu ‘bonuletul’ , de la 3.92 m-1 pana la max 1.5 cat prevede legea.. e distanta lunga!

  14. optimvs spune:

    In primul rand nu e vorba despre masina mea. In al doilea rand, tu poti sa-mi spui orice, dar e clar pentru oricine are idee despre functionarea unui motor ca un test „la rece” va produce mai multe noxe. Cum omul a luat testul fara probleme la revenire, se pare ca a naibii temperatura conta totusi. Cum la fel de mult conta si felul in care accelereaza mecanicul care o testeaza.

  15. zaku spune:

    pot sa spun catimpul e bunicel. tinand cont ca pompa de injectie trebuie sa atinga turatia de regulator in mai putin de 2 sec(TNTR) cat despre temp uleiului, nu prea are o importanta asa mare, doar ca motorul trebuie sa fie incins ca sa nu crape

  16. optimvs spune:

    Temperatura uleiului este esentiala, un motor rece produce mult mai multe noxe.

  17. gabriel spune:

    daca mai continua testul sigur iesea fumul sub 3 cat este maxim la turbo .Prima accelerare arata un mers mult in oras , daca opacitatea mare se mentinea pe parcursul urmatoarelor probelor atunci era o problema de funtionare a motorului .

  18. Nea' Manivela al-II-lea spune:

    Vreau sa intaresc cele spuse mai sus de Nea Manivela!Cred ca omu’ chiar lucreaza in domeniu si nu fabuleza ca multi alti „filozofi” de pe forumurile de gen.Si eu cred ca daca la 73 de grade(sper ca ati retinut ca e vorba de temperatura uleiului motor NU a lichidului de rcire) motorul nu „trece” proba de emisii poluante este foarte putin probabil sa o treaca si la o teperatura mult mai mare.Foarte adevarat e si faptul ca inaintea efectuarii testului efectiv sunt obligatorii 2-3 accelerari libere(uneori e nevoie de cateva zeci!!) pentru curatirea traseelor de evacuare de depunerile ce apar,inerent,datorita circulatiei in oras.Din pacate nu vad buletinul de analiza a emisiilor poluante(„bonuletul” cum ii spuneti d-vs) desi am intrat si am iesit de mai multe ori de pe sait!Insa dupa spusele d-lui Manivela se pare ca e vorba de un motor 1,5 dci/EURO 4.Ei bine vreau sa va spun ca la finele anului 2007 am efetuat inspectia tehnica la cateva zeci de autoturisme apartinand unei companii de taximetrie.Era prima data cand faceam inspectia la vehicule dotate cu motorul 1,5 dci.Cand au ajuns la rand cele 10 Logan-uri diesel mie shi colegilor mei nu ne-a venit sa credem in ce hal putau sa fumege!!!Am inceput sa acceleram liber(pentru curatire) 3 masini insa ne-am oprit deoarece dupa cateva secunde nu ne mai vedeam desi eram la cativa metri unul de altul!!!I-am rugat pe baietii cu masinile sa iasa cu ele catre iesirea din oras si sa le tureze in parcurs cativa kilometri si apoi sa revina.Baieti intelegatori s-au conformat si pe masura ce reveneau in incinta statiei ii bagam DIRECT la noxe!!!Asa am reusit sa trecem 8 din 10!!Ultimele 2 desi am stat si dupa program poate-poate reusim cumva nu le-am putut aduce sub pragul de 1,5 ppm(parti per milion) cat este nivelul maxim admis pentru motoarele EURO 4!Acum ii astept sa vina la revenire si daca mai am ceva de adaugat voi reveni cu amanunte.Sa fiti sanatosi si sa auzim numai de bine!

  19. optimvs spune:

    Eu nu pot intelege cum cineva care lucreaza in domeniu este capabil sa afirme ca nu conteaza daca motorul este sau nu la temperatura optima de lucru.

    Restul afirmatiilor sunt corecte, si demonstreaza ca daca persoana care face testarea vrea sa te treaca, de cele mai multe ori te si trece.

  20. Nea' Manivela al-II-lea spune:

    D-le Optimvs,cred ca nu m-am facut bine inteles!Departe de mine intentia de a afirma faptul ca nu conteza temperatura la care se face testarea emisiilor poluante la motoarele Diesel.Din contra!Insa am spus ca daca la 73 de grade motorul nu se apropie cat de cat de valorile maxim admise,este foarte putin probabil ca la 80 de grade (conf. RNTR) sa obtinem imbunatatiri spectaculoase in ceea ce priveste nivelul opacitatii.Este evident faptul ca daca am ajuns pana aici nu lasam omul „cu fundul in balta”!Mai incalzim motorul,il mai scoatem in parcurs(avem bafta de a fi situati la periferia orasului si ne putem permite si chestia asta) incercam sa bagam peste ce este in rezervor o motorina „mai buna”,mai slabim capacul sau racordul la filtru de aer(poate e elementul filtrant imbacsit) ne mai uitam pe la mufe,furtune,racorduri,etc(am avut surpriza sa gasim la un Audi A4,relativ nou,racordul flexibil de la inter-cooler sarit de pe ajutaj si fumega biata masina ca Titanicu’) si abia dupa ce epuizam toate variantele trimitem clientul la service.Asta bineinteles daca avem timp!Dar daca ai curtea plina de masini si nu poti sa faci toate chestiile astea vorbesti cu omul ii expui situtia si ori continuam inspectia si clientul se duce la service sau il scoatem de pe flux il trimitem sa faca chestia cu motorina proaspata si sa revina catre final de program cand nu mai suntem asa de aglomerati!Vreau sa va spun ca 90% din clientii cu probleme de gen prefera a doua varianta.Daca nu si nu atunci suntem impacati atat eu cat si clientul ca am facut tot ce ne-a dus mintea sa o scoatem cumva la capat.O alta problema ar fi cu ceea ce d-vs denumiti „temperatura optima de lucru”.Acesta temperatura este mai mult o chestie ce tine de teorie deoarece eu nu am de unde sa stiu care este regimul termic ideal al fiecarui motor la care ii fac testarea.Nu poti sa compari un motor de autoturism( care in cateva minute ajunge lejer cu temperatura uleiului peste 90 de grade) cu cel al unui vehicul de mare tonaj.Vehiculele mai mari pe langa faptul ca au racitoare de ulei foarte generos dimensionate si cantitati mult mai mari de ulei in baie,lucreaza si la turatii mult mai mici.Deci daca,sa zicem la un motor de 1600 cmc avem 5 litri de ulei shi il testam la peste 5000 RPM e clar ca temeratura uleiului se va apropia de 100 de grade.Insa daca testam un motor Mercedes-Unimog de 11800cmc cu 28 de litri de ulei in baie cu un racitor foarte mare si foarte eficace de ulei si turatia maxima atinsa este de 2800 RPM este evident ca situatia se schimba.Va spun cu mana pe inima ca il puteti tura pina i se termina motorina din rezervor ca tot nu o sa treaca tempertura uleiului de 70 de grade.Vorbesc din experienta proprie(am facut cateva astfel de vehicule prin August anul trecut).O ultima treaba as vrea sa mai lamuresc si anume faza cu”daca persoana care face testestarea vrea sa te treaca,te trece l” Omule bun asta este o legenda urbana!!Sa stiti ca „aia de la ITP” nu sunt pusi acolo ca sa va faca d-vs nervi si zile fripte!Din contra!Noi vrem ca atunci cand plecati de la noi din statie sa plecati multumiti(INDIFERENT DE REZULTATUL INSPECTIEI). Vrem sa va avem de client si la anu’ sau peste 2 ani shi nicidecum sa patiti d-vs sau partenerul d-vs de trafic vreo nenorocire.Deasemenea sa nu credeti acuma ca suntem absurzi in sensul de a cauta „nod in papura”!Deci sa revin:daca plecati cu inspectia in regula shi sunteti multumit,sunt convins ca veti reveni la noi.Nu numai atat dar veti veni si cu vecinul,cu cumnatul sau cu colegul de serviciu.Daca nu primiti inspectia veti reveni cu masina reparata si cu multumirea(acuma lasand deoparte cheltuielile) ca veti circula mai in siguranta.Va asigur ca decand cu noul program introdus de RAR marja de subiectivism tinde spre 0.Deci s-a cam terminat cu atentiile!Acum daca masina e buna,trece, daca nu,nu!!Dar un pic de bunavointa(atat din partea inspectorului cat si a clientului) sa stiti ca poate face minuni.Se pot rezolva toate cu zambetul pe buze si cu o strangere de mana la plecare nu ca si pana acum cu:”Ia mai da-l si in ma-sa ca ma duc eu la altu’ si tot o rezolv”!In incheiere vreau sa va spun ca daca doriti va pot trimite o adresa de e-mail unde va stau la dispozitie cu cate amanunte doriti d-vs,deoarece nu cred ca e corect sa aglomeram blog-ul d-lui Niculae cu discutii care s-ar putea sa-i plictiseasca pe ceilalti.Dar daca nu deranjam atunci e perfect,fiindca cu cat suntem mai multi angrenati in discutii, cu atat cred ca treaba va merge mai bine pentru toti.Va doresc numai bine si sa fiti sanatosi.

  21. optimvs spune:

    N-are rost sa mutam discutia la masinile de mare tonaj, unde e cu totul alta poveste.

    Atitudinea pe care o descrieti aici este cea corecta, din pacate insa foarte rar intalnita la personalul care face ITP-urile in service-urile bucurestene. Nu am timp acum, dar voi reveni, vad ca se poate discuta la at nivel decat cu nea Manivela.

    P.S. In caz ca nu v-ati dat seama, eu sunt Adrian Niculae. Adresa blogului fiind optimvs.wordpress.com, ma logheaza automat ca Optimvs.

  22. Nea' Manivela al-II-lea spune:

    OK.S-o luam pe puncte..
    1.Sunt deacord sa lasam „magaoaiele” in plata Domnului.Am dat acest exemplu in ideea ca nu putem respecta intotdeauna ad-literam cele scrise in regulamente.Dar cu un pic de judecata putem sa „impacam” RAR-ul cu clientul. Dupa parerea mea la acest lucru se reduce (in esenta) rolul inspectorului tehnic.”Noi,cei din linia-ntai” adica inspectorii tehnici suntem practic o interfata de comunicare intre omul de pe strada (recte clientul) si organul tehnic ce supervizeaza activitatile de gen(adica RAR-ul nostru cel de toate zilele :)) ) Iar daca cerintele se”pupa” cu starea masinii va asigur ca TOATA lumea va fi multumita!
    2.Domnul meu,aici nu e vorba de atitudine corecta sau nu!Sau,ma rog, nu e vorba numai despre atitudine.Mai degraba e vorba despre un calcul economic foarte simplu si anume:daca nu va convine cum sunteti servit la noi in statie la urmatoarea inspectie nu mai veniti la noi.Sunt zeci de alte statii care va stau la dispozitie si pe banii d-vs faceti ce doriti.Bun.Plecati d-vs,dar cum va spuneam zilele trecute,mai plecati cu 2-3 sau mai multi potentiali clienti.Si daca procedam asa unde ajungem?In cateva luni o sa ne facem inspectia unul la celalalt fiindca nu cred ca vom mai avea clienti.Nu?Acuma sa nu credeti ca suntem arhanghelii ITP-urilor!Mai avem si noi zile cand ne mai trezim cu fata la cearsaf,ne mai certam si noi cu cate unul sau altul(totushi oricat de bine-intentionat ai fi rabdarea are si ea limite) mai primim si cate un pachetel,s.a.m.d.Dar per ansamblu incercam sa ne facem treaba bine shi finalul calculului pomenit mai sus este o pita mai alba sau mai mare pusa pe masa.Simplu,nu?
    3.Nu suntem din Bucuresti.Suntem „provinciali” mai catre vest incolo…Insa vreau sa va asigur de faptul ca incurand si „miticii” vor trebui sa se alinieze noilor standarde impuse de programul de supraveghere impementat de RAR in statii.S-a terminat cu „zambetul unsuros”!!!ESti bun?Ai clienti? Traiesti!Nu? Mori,iesi de pe piata!!Acum decand cu blocatul masinilor la capatul fluxului ITP chiar nu-ti mai da mana sa te tii smecherii.Te-au gasit monitorii cu nereguli de 2 ori?Pac-pac 2 stampile in autorizatie si esti liber!Te reautorizezi.OK. Mai 2 stampile? NU mai ai ce cauta in jocul asta!Ce parere aveti?Iti mai vine sa zambeshti „gales” ca sa „miste clientul din urechi”?Eu nu cred..Aaaa ca la final,clientul multumit iti lasa o carte de vizita si te poate ajuta la randul lui cu ceva,iti da o agenda sau un pachet de cafea eu zic/
    cred ca e alta mancare de peste.D-vs ce parere aveti?Gresesc?
    4.IMI CER SCUZE!Abia dupa ce mi-ati spus am observat ca sunteti titularul blogg-ului.Nu sunt foarte familiarizat cu genul acesta de comunicare.Am urmarit discutiile altora pe diferite forumuri/blogg-uri fara sa ma amestec deorece nu sunt prea priceput la scris(tastez cu un singur deget si pana scriu o fraza trece un ceas!),insa cele descrise mai sus(referitoare la teapa luata la itp) m-au facut sa-mi sara basca si am considerat ca e cazul sa zic si eu vreo 2 vorbe,nefiind chiar un neavenit in materie.Imi vine sa rad:eu ii spuneam lui Optimvus sa fim atenti sa nu se „infoaie” d-l Niculae ca-i umplem blogg-ul cu comentarii!Ha ha buna treaba!Hai ca-s bun ce mai incoace incolo :))))
    5.Se vede ca sunteti un profesionist al condeiului!D-vs ati scris 3 fraze(concise) iar mie nu-mi ajunge un A4 sa va raspund!De aceea imi cer scuze pentru eventualele greseli de exprimare,gramaticale sau de alta natura insa va rog sa tineti seama de faptul ca eu de formatie sunt mecanic nu filolog.
    In incheiere va urez numai bine,atat d-vs cat si celorlalti participanti la discutii!
    P.S. Grija sa nu uitati de Ioana/Ioan,da?Distractie placuta!Doamne-ajuta-va!

  23. SonyAD spune:

    Mă gândes cu groază ce o să fac şi eu cu ITP n-am bani nici să trag apa.

    Cu emisiile nu cred că e problemă. Aşa lipit cum sunt vede numai Euro 5 şi abia are 40 de mii de km, în 7 ani – ce-i drept, dar e plină de cuneiforme de la zgârieci binevoitori.

    Dar am strategie şi pentru asta. Mă duc cu maşina blindată-n praf.

    Pentru domnul Manivela. 🙂
    Se pică ITP-uri pentru extinctoare/truse medicale lipsă? Eu nu prea văd ce au astea cu starea tehnică a maşinii.

  24. Nea' Manivela al-II-lea spune:

    Draga Sony AD nu te pierde cu firea frate!Se pare ca nu mai este nimeni interesat,pe acest blog,de subiectul in cauza!Cred ca ar fi nepoliticos(din partea noastra,bineinteles) sa mai insistam!Tocmai de aceea te invit sa luam legatura prin adresa mea de mail.Asta in ideea ca nu deranjam pe nimeni!
    Daca nu se supara nimeni te invit sa ma contactezi.Nu ezita!

  25. Catalin spune:

    Buna ziua,

    Am si eu o problema cu masina personala opel astra din 2003 pe motorina care a fost respinsa la rar pe motiv de noxe. Nu mi-au dat insa nici un bonuletz – adica nici o masura de noxe !!! Pur si simplu m-au respins.

    Am bagat masina in service OPEL si mi-au spus ca masina nu are nici o problema – si ca trebuie sa dau spaga ca sa treaca !!!! Nu mi se pare normal sa nu pot sa inmatriculez masina mea in Romania – din cauza noxelor ! Tin sa precizez ca controlul tehnic al masiniii – facut in franta – e ok – nici o problema cu noxele ! Masina a fost rulata corect si i-am facut toare reviziile la OPEL.

    Nu stiu ce sa fac – tre sa ma duc iar la rar si banuiesc ca o sa ma pice din nou – puteti sa-mi dati vreun sfat ? Multumesc anticipat .

  26. optimvs spune:

    Sunt obligati sa dea bonul, dar profita de faptul ca, de multe ori, clientul nu stie acest lucru. Data viitoare, daca va resping, pur si simplu nu scoateti masina de pe rampa pana nu va dau hartiuta cu pricina.

  27. Omu cu matiz spune:

    Domnule, am fost si eu sa fac ITP pe data de 15 , cu un matiz euro 2
    mecanicu a bagat sonda in teava de esapament fara sa o curete de la masina precedenta, a facut testul la o temperatura de 75 C la o turatie de 900 si una de 2100 iar rezultatul obtinut a fost de 0,57 % CO_cor si imi da verdictul ESUAT pe o foaie A4 scoasa la imprimanta.

    Conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie să depăşească următoarele valori:
    i) măsurări efectuate la turaţia de mers în gol încet, cu ambreiajul decuplat: conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie să depăşească valoarea CO_cor: 0,5% în vol.; el nu trebuie să depăşească valoarea CO_cor: 0,3% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limită indicate la linia A sau B a tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificată prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale uşoare EURO 3 sau EURO 4);

    eu ce sa inteleg din cele scrise de sus ? ca pe euro 2 trebuie sa am 0,50 % CO_cor ?

    eu am fost la un service cu foaia aia a4 si au inceput sa rada baietii aia de mine acolo spunand ca este de la benzina.

    un sfat va rog .. ms anticipat.

  28. Nea'Manivela al-II-lea spune:

    Da,domnule posesor de Matiz.
    Valorile maxim admisibile pentru motoarele(MAS-Kat) cu norma de poluare EURO 2 sunt:
    1.la turatia de mers in gol CO-corr trebuie sa fie mai mic cel mult egal cu 0,5%
    2.la mers in gol accelerat(adica o turatie stabila undeva dincolo de 2000 de RPM) CO-corr trebuie sa scada sub 0,3% si in plus va trebui sa tineam seama si de parametrul lambda.
    Daca considerati neceasar pot reveni cu amanunte.Rugamintea mare ar fi sa-mi indicati punctual ce nelamuriri aveti.
    P.S.
    Cei care si-au permis sa rada de dumneavoastra au fost un pic deplasati.Nu ne nastem invatati!Fiecare avem cate ceva de invatat unul de la altul.Aveau, totusi, un pic de dreptate.Calitatea combustibilului folosit poate influenta semnificativ rezultatul testului de noxe emise.

  29. andrutz spune:

    pentru nea manivela al II lea am si eu o intrebare:
    Doresc achzitionarea unui autoturism din Romania,momantan locuiesc in Spania. Daca masina are itp valabil inca 1 an eu pot sa l reinnoiesc? adica as dori sa am 2 ani de itp valabili de la plecarea mea din tara sa nu fiu nevoit sa revin peste 1 an ci peste 2.va multumesc anticipat.sper k m am fac inteles

  30. Bonanno spune:

    Pentru andrutz. Ignorand termenul de valabilitate al ITP la autoturismul pe care doriti sa-l achizitionati, puteti solicita la o statie de inspectie tehnica efectuarea ITP care in cazul obtinerii unui rezultat favorabil d.p.v tehnic conf. RNTR-1, v-a fi valabila 2ani de la data respectiva. ITP se efectueaza doar la autovehiculele inmatriculate in Romania, iar termenul ptr. efectuarea primei ITP se socoteste de la data primei inmatriculari, iar ptr. urmatoarea ITP, de la data celei precedente. O zi buna.

  31. daniel spune:

    buna ziua,
    referitor la articolul cu itp-ul: poate nu peste tot se intampla la fel, asa ca nu generaliza, ar fi mai bine sa faci referiri exacte la locul unde s-a intamplat, pentru ca un itp este dat de un inginer sau un inspector care are niste cursuri facute la rar.
    Asa ca, domnule, daca veniti la mine la itp, nici nu aveti ocazia sa vorbiti cu nea manivela, ci direct cu inginerul…
    Pentru cei care citesc si nu stiu: mergeti cu incredere la itp: cred ca situataia prezentata este un caz izolat.
    o zi buna tuturor.

  32. RAR spune:

    draga aiuristicule, daca citeai bine rntr-ul observai ca timpul maxim de accelerare este de 2 secunde, dupa cum se vede pe buletinul de analiza, acel mecanic care ti-a verificat tie noxele nu sa apasat dusmanos pe pedala intrucat timpul de pe buletin, la prima masuratoare este de 1.50 secunde iar la a-2-a este de 1.57 secunde. iar daca erai baiat destept, ca sa nu intampini astfel de probleme inainte sa ajungi la itp cu o masina diessel, mergi cu ea supraturata pentru a se curata filtrele de particule si EGR-ul….

  33. optimvs spune:

    Sunt curios daca ai observat la ce temperatura a uleiului i-au testat astia masina omului cu bonul, inainte de a face curent pe-aici…

  34. RAR spune:

    salut, am observat, la 73 de grade, dar tehnic vorbind restul de 7 grade pina la 80, nu cred ca au vreo legatura cu nivelul de noxe al masinii. daca buletinul acela este valid, atunci inspectorul ITP a carui semnatura se afla pe buletin o sa isi ia o mare stampila pe atestat….

  35. Autogreen spune:

    Cel mai bun banc pe care le-am citit anul asta

  36. optimvs spune:

    Cu criza asta am impresia ca mecanicii auto au cazut si mai jos in topul popularitatii. Nu ca ar fi fost prea sus nici inainte, dar acum cred ca au ajuns aproape de executorul judecatoresc in clasament…

  37. Marius spune:

    Pe Sos. Bucuresti-Magurele nr 17 este o statie ITP la care nu recomand nimanui sa se adrseze .

    La telefon par foarte amabili iar la fata locului va vor crea probleme . Mare grija !

  38. Nirolf19 spune:

    ati spus bine , temperatura uleiului la nivelul uleiului tre’sa fie minim 80’C ,deci nu aveau dreptul sa efectueze proba pentru ca pot strica motorul, pe bon se vede clar ca turatiile 2, 3 sunt mai mici dar aici a ajutat la noxe , cu cat o turezi mai putin , mai putine noxe! In cazul respingerii proprietarului sau cine vine cu masina la ITP i se va inmana listingul de la probele efectuate si bonul fiscal. Iar aici cel cu Renault-ul putea sa conteste faptul ca proba de noxe s-a efectuat sub 80’C.

  39. Cristian spune:

    Asa bat unii campii …. . Se poate face pe bune testul si sa si fie OK daca : opacimetrul e bun ( sunt o gramada de stifturi la statiile ITP ) , motorul cald si bun – daca e sistem Delphi ( ca in cazul acesta ) sunt sanse mari sa mergi cu masina ~ 30,000 km si dupa aia sa schimbi pompa , rezervor , conducte, rampa , injectoare – e recomandarea de la producator daca apar probleme la pompa de injectie SI ASA E , motorina buna ( nu Lukoil sau particulari ) si f. important timpul de acceleratie de la minim ( eroare acceptata pt. turatie + , – , 5% ) la maxim – regulator ( + , – , 10% ) sa fie cat mai aproape de 2 sec , cat mai lina accelerarea , nu talpa .
    Am probat pe bune masini cu 200.000 km si ies super OK .

  40. ela spune:

    Mi au spart la RAR blocul motor , l au turat pana l au terminat . Ce pot sa fac tinand seama ca am semnat ceva la intrare .

  41. Bamby spune:

    Masina nu trebuia respinsă dacă temp motorului nu atinge 80°. Control zero este valoare maxima a notelor pt tipul respectiv de motor. Al treilea test este mai mult decât dublul maximului. Turania de test este aproximativ cu 20% mai mare decât turania din cartea masinii- este tirania maxima la care constructorul are decât calculatorul masinii sa taie alimentarea.
    Pe scurt si la 80° aceasta masina nu se încadra în valoriile normale.
    Pe viitor cand mergeți la tip cu un diesel băgați motorina buna si mergeți turta cu masina pentru a curăța evacuarea- min 2500rot

  42. sirius iulian spune:

    inspectorul itp putea sa dea respins fara sa mai fie nevoie sa faca testul de opacitate. ii dadea respins pe motiv „fum vizibil in exces”. temperatura trebuie sa fie minim 80 la mac. si pana la urma ce v-a deranjat? ca l-a accelerat prea repede?

  43. optimvs spune:

    Din 2007 pana acum cred ca am precizat de vreo 3 ori in comentarii ca nu era vorba despre masina mea 😀
    In rest, clar ca daca in RNTR scrie ca trebuie accelerat progresiv exista un motiv pentru asta: daca ala baga brutal talpa in ea desprinde reziduurile de pe tubulatura de evacuare si adio, masina pica testul cu mult succes. Pentru ca nu se mai masoara reziduurile produse pe parcursul testului, ci reziduurile adunate pe-acolo cine stie de cand.

  44. Nea' Manivela al-II-lea spune:

    Vezi, Optimus, aici ai punctat corect. Opacimetrele nu stiu sa deosebeasca felul fumului! Ca e fum negru emis de motor sau doar particule dezlipite din traseul de evacuare din cauza accelerarilor impuse de modul de testare, este egal! Opacimetrul vede „negru” si aia masoara..Mai supravegeaza temperatura si presiunea gazelor ce-i intra in camera de masura. Tehnica a mai evoluat oleaca.

  45. Cristi spune:

    Puterea de turatie trebuie sa fie mai mare ca cea de regulator.Daca nu dai turatie maxima si rapida la diesel nu iti ies gazele.

    • optimvs spune:

      Aici se discuta alte trei probleme: 1. Accelerarea brutala, tip „pedala apasata brusc la fund”, contrara felului in care este descrisa procedura in RNTR 2. Efectuarea testelor inainte ca motorul sa fi ajuns la temperatura optima de lucru si 3. Efectuarea testelor fara sa fi facut inainte manevrele necesare eliminarii particulelor depuse pe traseul de evacuare in urma functionarii normale.
      Nu e greu de inteles. Deloc.

Lasă un răspuns către henry Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.