1408

 

 Am văzut ieri filmul 1408 şi, cu toate că nu-mi făceam cine ştie ce speranţe de la o peliculă etichetată drept fantasy/horror/thriller, pot spune că n-am plâns după bani. Din contră, am fost plăcut surprins de modul inteligent în care filmul reuşea să-ţi dea fiori reci fără a revărsa râuri de sânge pe ecran, fără a-l scoate de la naftalină pe Freddy Krueger şi fără a dezlănţui sute de monştri  scăpaţi parcă din bestiariile infernului.

Ulterior am aflat de pe site-ul oficial ca filmul e bazat pe o poveste de Stephen King, lucru care explică în bună măsură calitatea plot-ului. N-o să vă stric plăcerea de a vedea filmul povestind în detaliu ce şi cum. Credeţi-mă pe cuvânt că merită văzut 🙂 . John Cusack joacă magistral, Samuel L. Jackson face un rol secundar memorabil, iar câteva găselniţe, cum ar fi cea cu planul de evacuare, sunt de nota 10.

  Una peste alta, ca să rămân la sistemul de notare cu care personajul principal eticheta hotelurile bântuite, i-aş da 8 cranii din 10 pe partea spookie. Ca film nu neapărat de groază merită însă un nouă solid. Clar, de văzut. 

7 Responses to 1408

  1. Harlay spune:

    Ceea ce dovedeste ca nu prea sunteti atent la credits, asta odata si apoi faptul ca nici nu prea va decideti care dintre cele doua note este cea buna si astfel ca inventati doua genuri cinematografice („spookie” si „nu neaparat de groaza”) pentru a nu le supara una pe alta.

    Un domn inimos, parol.

  2. optimvs spune:

    Ideea era ca un asemenea film are mai multe planuri. Poate am fost eu prea subtil.

  3. Harlay spune:

    Pai aratata-mi ceva ce nu are mai multe planuri. Este ca si cand ati da doua note unui morcov – una bazata pe alungire, cealalta pe culoare. Evident ca are aceste doua planuri, insa de ce le-ati tine separate?

    Ele sunt impreuna, iti arata un singur lucru.

    In acest caz, un morcov.

  4. optimvs spune:

    Corect, iar daca incepi sa analizezi compozitia chimica a sucului de morcovi deja ai mutat discutia in alt plan ;).

  5. oanastoicamujea spune:

    Te deranjeaza povestile fantastice? Ca daca e asa eu fac razboi pe net 🙂

  6. bobo spune:

    am vazut 1408 de 2 ori cu niste prieteni si k ssa vezi……2 FINALURI DIFERITE.Complet diferite!nu inteleg……….

  7. optimvs spune:

    O fi ca pe vremuri, un final pentru piata europeana si altul pentru piata americana.

Lasă un răspuns

