Germania, o ţară care funcţionează

 Fanii mei, care s-au întrebat pe unde umblu, pot sta liniştiţi: nu m-a călcat vreo maşină a Euroconstruct, nici nu şi-a adunat sosulică tot curajul ca să-mi arunce o cărămidă-n cap de la etajul 10 (nu-l văd capabil nici măcar de asta, darmite de altceva).  Am fost plecat câteva zile în Germania, şi, dincolo de oraşele vizitate, m-am delectat din nou cu senzaţia plăcută oferită de o ţară care funcţionează. Când vii din România (şi nu numai, vezi de pildă Italia), ţi se pare senzaţional felul în care, la nemţi, orice om/lucru pare pus la locul  lui.

Eu unul am umblat ceva, dar exceptând Elveţia, n-am mai văzut nici o altă ţară care să dea impresia asta, de maşinărie bine unsă care funcţionează la turaţia maximă. Nu ştiu unde altundeva pot pleca din gară două trenuri de la acelaşi peron la interval de 30 de secunde fără ca nimeni să le încurce. O să revin mâine cu povestea pe larg plus imagini, acum sunt prea obosit.  

2 Responses to Germania, o ţară care funcţionează

  1. si in Austria este la fel 🙂
    in week end-ul trecut am fost la Viena. tiganii nostri faceau parte din „obiectivele” turisitice ale orasului. turistii se fotografiau cu ei

  2. optimvs spune:

    Crede-ma ca Viena e nimic pe langa Germania din punctul de vedere al functionarii serviciilor publice. Nu mai vorbim ca e poarta de intrare in Europa pentru toti est-europenii, cu consecinte lesne de imaginat. Am vazut acolo anunturi cu „magazinul are camere de supraveghere” scrise in romaneste prin 1996.

Lasă un răspuns

