Dezvăluiri furate din calculatoarele Gândului?

 Mă bat la cap zilele astea rudele, prietenii, cunoscuţii, ba chiar şi diverse persoane total necunoscute mie să „dau din casă” informaţii senzaţionale despre „adevăratele motive” ale demisiei lui Cristian Tudor Popescu din funcţia de director al Gândului. Până şi inşi despre care ştiu sigur că ar sări cu orice bucăţică de „dezvăluire” în prima pagină (iar ei ştiu ca ştiu) mă abordează tainic, cu un zâmbet complice, de parcă am fi vechi tovarăşi de conspiraţie. Poate, cine ştie,  pica un oscior, un zgârci, ceva.

 Realitatea în acest caz e însă cât se poate de prozaică, şi cum toată viaţa i-am dispreţuit pe autorii de reportaje imaginare şi de ştiri despre găina care face pui vii, cu siguranţă că n-o să mă apuc taman acum să inventez mai ştiu eu ce picanterii de dragul câştigării câtorva vizitatori.  Din informaţiile pe care le am până acum nu par să existe dedesubturi misterioase în această poveste: pur şi simplu patronul a propus nişte obiective pe care directorul nu a considerat că le poate îndeplini. Normal, în România anului 2008 explicaţia pare hilară, întrucât o mulţime de directori de ziare care înhaţă bani frumoşi pentru a duce respectivele publicaţii spre nicăierea ar fi zis cu gura mare „da şefu, cum să nu, facem” ca s-o mai lungească vreo câteva luni.

 Cum era şi firesc, într-o situaţie de-asta ies la lumină şi tot soiul de viermuşi care încearcă să câştige trafic pe blog sau un strop de notorietate vehiculand diverse banalităţi prezentate ca mari dezvăluiri obţinute „pe surse”. Cel mai vocal dintre ei e o nulitate absolută, care a plecat din redacţie după vreun an şi ceva de produs chiftele pe bandă rulantă, şi care, după plecarea Serinelei Spătărelu, şi-a oferit din nou îndoielnicele servicii, sperând că e loc de vreun post mai răsărit. Evident, a primit în ochi binemeritatul flit, şi acum scuipă şi el ceva ce s-ar dori a fi venin, dar aduce mai degrabă a apă de ploaie.

Nu vă voi plictisi povestind ce-am aflat recent despre afinitaţile sereistice ale individului, dar se impune o precizare: cei care mă cunosc de mai multă vreme, din epoca Adevărului, ştiu că nu e loc de vreun soi de simpatie sau măcar bună înţelegere între mine şi Serinela Spătărelu, indiferent de circumstanţe. N-am avut nici o jenă în a-i spune părerea mea despre ideile şi acţiunile ei, inclusiv de faţă cu terţe persoane, nici când îmi era şefă directă, darmite acum, când nu mai am nici o treabă cu ea. În plus, rămân la vechea mea părere că, deşi era indiscutabil o ziaristă muncitoare, conştiincioasă, şi dedicată meseriei, nu avea nici măcar calităţile necesare unui şef de secţie, fiind cu desăvârşire incapabilă să accepte ideea că alţii pot stăpâni un anumit domeniu din zona economicului mult mai bine decât ea.  Îmi vine însă foarte greu să cred că,  indiferent de cricumstanţe, i-ar fi încredinţat unui asemenea individ documente care ţineau de administrarea societăţii care editează ziarul.

 Sigur că din documentele alea, prezentate acum ca „inside information”, nu reiese absolut nimic care să nu fie deja de notorietate în „piaţă” (salariul CTP-ului, valoarea tranzacţiei cu Adrian Sârbu şamd). E o metodă veche a pseudo-gazetarilor care nu au nimic nou de spus, dar trebuie totuşi să scrie ceva. Aşa că, în cazul în care nu aflăm că înnebunise complet Serinela, rămâne o singură întrebare: cât se dă pentru accesul fără drept în sisteme informatice? Hint: e vorba despre ani, nu bani.

 P.S. O mostra de scriitura a individului. Comentariile sunt de prisos.

 

10 Responses to Dezvăluiri furate din calculatoarele Gândului?

  1. copilul spune:

    Eu zic sa te pregatesti de „migrarea ziarului exclusiv către online” dupa cum cobesc alti bloggeri.
    Mai multe articole pe blog si raspunsuri la comentariile cititorilor din ziar.
    Ca asta o sa faci toata ziua:)

  2. optimvs spune:

    Daca o migra ziarul exclusiv spre online o sa migrez si eu la alt ziar. Slava Domnului, nu m-au ocolit ofertele in ultima vreme. Mi-ar parea tare rau sa trebuiasca sa plec, vorba aia, am tras toner si praf de rigips pe nas pe vremea cand scoteam ziarul cu calculatoarele, imprimantele si muncitorii peste noi intr-o singura camaruta de vreo 30 de metri patrati, si n-am facut-o pentru bani. Dar oricat s-ar spune ca viitorul e online, presa traieste in prezent, iar in Romania anului 2008 ziarele print inca fac legea. Cata vreme site-ul unui ziar online nu va putea asigura 30000 de unici pe zi la editorial sau primul 3 1/2 eu unul nu sunt interesat de un asemenea job full time.

  3. japonezul spune:

    eu cand aud asta cu „fratilor, e jale. intra ziarul doar pe online” ma ia rasul. mai optimvs, ce are frate daca s-ar duce gandul in online? acum 3 secunde m-am uitat pe trafic.ro. daca ma convingi ca editorialele voastre nu sunt citite online de mai multe persoane decat pe print, esti tare. sa fim seriosi, stii foarte bine ca pe print nici vorba sa ai 30.000 de unici pe zi.

    oricat ai trage tu de romantismul presei tiparite, nu prea ai ce face. plus ca romantismul a disparut odata cu oamenii. nu mai e nimic romantic in presa.

    asa ca, daca o fi sa fie, pleaca frate si in online. parerea mea, nu sunt din oras 🙂

    iar legat de tema postului, mai bine zis de titlu, pot sa iti spun doar atat: DA. trust me. scoate semnul intrebarii 🙂

  4. optimvs spune:

    Mai, tu le numeri ca Pristanda ;). In print stii care sunt cifrele de audienta la Gandul. Ok, nu toti citesc editorialul, dar luand toate marjele de eroare posibile si imposibile tot ai 30.000-40.000 de unici la el. Ori in online in caz fericit ai la ora asta 10.000 de ACCESARI la un editorial, de cele mai multe ori 5-6000.

  5. japonezul spune:

    gata, m-ai enervat 🙂 il sun pe unu’ care imi da cifrele exacte si pe print si pe online. cu marja mica de eroare. daca ai dreptate revin cu mea culpa. si scoate odata semnul ala de intrebare 🙂

  6. optimvs spune:

    Pai semnul ala de intrebare e din cauza ca putea fi si laptopul Serinelei, nu calculatorul Gandului ;).

  7. japonezul spune:

    ok 🙂 m-ai prins. lasa semnul ca nu stim de unde le-a luat. poate a facut o compilatie. din amandoua. ca nici aia nu tinea toate ouale intr-un cos.

    acum, legat de faza cu unicii, tot nu m-am lamurit. pentru ca, de exemplu, in functie de institutie sau firma, indiferent daca e citit de 100 de oameni poate fi contorizat drept 1 unic, daca se iese pe un singur ip. asa ca s-ar putea sa fie mai mult de 20-25 de mii de unici pe zi cat iese acum la un calcul sumar. eu nu ma prea pricep la chestiile astea dar trebuie sa recunosc ca are o logica explicatia asta. prin urmare, daca e asa, inseamna ca cifrele sunt apropiate de cele din print.

    in cazul in care am scris o tampenie iar explicatia e tembela inseamna ca intr-adevar sunteti ceva mai cititi pe print. si fac mea culpa. cu singura mentiune ca tot nu cred ca vindeti voi 30.000 pe zi, nici daca ma bati 🙂 ma mai interesez.

  8. optimvs spune:

    Vindem si mai mult, te poti interesa cat vrei 🙂

    Contorizarea la unici in trafic.ro se face pe baza unui script, nu doar dupa IP. Calculul ala sumar chiar nu stiu de unde-l scoti, eu ma referisem strict la editorial, care are sa zicem 5-6000 de ACCESARI, cu maxime spre 10.000, cum se poate vedea in josul paginii respective. Asta inseamna in cel mai fericit caz 5-6000 de unici.

    Repet, discutam pe un singur articol, editorialul. Care in print are lejer peste suta de mii de unici, judecand dupa orice studiu de audienta.

    Sigur ca nu se poate exclude ideea ca in 3-4 ani raportul s-ar putea inversa (vine generatia internetului, care nu mai are nici o treaba cu ziarrele print etc) dar deocamdata realitatea e asta pe care am scris-o eu mai sus.

  9. japonezul spune:

    aha, doar pe editorial e alta discutie. eu ma refeream la ziar in ansamblu si la faptul ca daca e pe net nu inseamna ca isi pierde din impact atat de mult cum sustii tu, prin diminuarea cititorilor.

    calculul ala sumar il facusem si eu, ca unu care nu se pricepe, prin impartirea numarului de absolut unici inregistrat intr-o saptamana la 7. ti-am zis ca nu ma pricep la chestii din astea de audienta pe net, decat la nivel primar.

    si pentru ca nu stapanesc foarte bine domeniul asta nu ma mai contrazic 🙂 doar ca mai aud si eu cate una alta si cifrele astea vehiculate la print le consider cam umflate. in general, nu la gandul.

    atunci sa asteptam sa mai treaca ceva timp si vedem atunci daca intri sau nu pe online.

    p.s acum, fiind la publimedia, puteti sa aveti o super vizibilitate tinand cont de toate site-urile din portofoliu. daca s-ar vrea, s-ar face super treaba pe online cu gandul

  10. optimvs spune:

    Nu se pune problema ca nu se vrea. Om trai si-om vedea ce iese.

Lasă un răspuns

