Singurul ziarist prezent la „săltarea” manifestanţilor anti-NATO

 În timp ce diverşi reporteri care mai de care mai speciali au rămas cu ochii în soare în faţa porţii de la Flaros, subsemnatul s-a strecurat frumos pe lângă camioanele de jandarmerie care intrau în curte şi s-a amestecat dezinvolt printre muncitorii adunaţi ca la urs.  Aşa că am fost singurul ziarist care a asistat vreme de 20 de minute la modul în care mascaţii jandarmilor i-au tratat pe manifestanţii anti-NATO.  

 Ce pot să spun fără nici cel mai mic dubiu este că incidentul care a declanşat circul a fost orchestrat de serviciile secrete. Am explicat pe larg în articol ce şi cum. În plus, muncitorii spuneau că îi auziseră diminaţa pe activiştii români anti-NATO vorbind ceva de ora 14, deci e foarte probabil ca serviciile să fi amorsat incidentul pentru a avea motiv să-i salte pe protestatari înainte ca aceştia să pună măcar piciorul în stradă.

 Încă o ciudăţenie a fost că un singur protestatar a fost scos din clădire cu geaca în cap (restul au ieşit încătuşaţi şi cu hainele pe ei, mergând normal). Unul dintre ofiţerii mascaţilor l-a luat, l-a îndepărtat de grup, ducându-l în faţa autospecialei, cam la 15 metri de locul unde era grupul de muncitori în care mă băgasem.  Nu mi-am putut da seama dacă se uita la faţa lui să vadă dacă nu se observă lovituri, sau dacă nu cumva discuta cu el (caz în care ar rezulta că-şi infiltraseră om în grupul de activişti). Pe urmă l-a luat de braţ şi l-a dus pe cealaltă parte a camionului jandarmeriei, iar eu n-am mai putut vedea ce s-a întâmplat cu el.

 În tot cazul, operaţiunea represivă propriu-zisă a fost 100% a mascaţilor jandarmeriei. Primul poliţist a apărut în curte la vreo 10 minute după ce am intrat eu, după alte 5 a apărut fata care le-a percheziţionat pe activiste, şi ceva mai târziu şeful secţiei 11 cu încă doi civili. Cam la 25 de minute după ce intrasem a apărut şi Cristian Ciocan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei, care mă cunoaşte ca pe un cal breaz, aşa că am ieşit singur, înainte să mă trezesc că ies pe sus, eventual în dubă. Nu de alta (dacă mă puneau cu nemţii putea fi chiar interesant), dar nu mai apucam să dau materialul.  De remarcat că-şi pusese Ciocan cel mai bun costum pe care-l are, o să-l întreb mâine dacă-l ţine la birou.

8 Responses to Singurul ziarist prezent la „săltarea” manifestanţilor anti-NATO

  1. vlad spune:

    si, au fost violenti mascatii cu pacifistii? adica viloenta fizica, de limbaj, etc?

  2. optimvs spune:

    De limbaj nu. Muncitorii ziceau ca i-au batut rau cand au intrat peste ei. Jos, cand i-au scos din fabrica sa-i bage in autobuze nu i-au batut.

  3. bogdant spune:

    felicitari pt ingeniozitate la fata locului 🙂
    dar ceva fotografii nu ai ?

  4. optimvs spune:

    Daca incercam sa fac vreo fotografie zburam din curte in 2 secunde. Toata smecheria, odata trecut de cordonul de la intrare, a fost sa stau in permanenta printre muncitori si sa nu bat la ochi.

  5. cutare spune:

    Cred ca asta este raul mai mic. Daca nu erau dibuiti, astazi erau umplute strazile si zidurile de diverse mesaje anti nato. Atunci sa vezi pietre in capul politiei de la analistii lui peste. Si nu vad nimic anormal in bataia data. Invinetii sunt toti romani invatati sa injure autoritatile si sa nu se supuna ordinelor.

  6. optimvs spune:

    Vreo 70% erau nemti.

  7. bogdant spune:

    dintre cei retinuti…
    apropos, merita vazut si
    http://www.ziua.net/display.php?data=2008-04-03&id=235539

  8. optimvs spune:

    Asta din Ziua e din ciclul „daca am ratat evenimentul, hai sa facem noi altul”. Asta deja nu mai e gazetarie, cu atat mai mult cu cat povestea nu poate fi verificata dintr-o terta sursa (pe politisti oricum nu-i crede nimeni).

Lasă un răspuns

