M-am uitat la emisiunea lui Dan Diaconescu şi mi-a plăcut!!!

Mă număr printre românii cărora le fuge instanteu mâna pe telecomandă în cazul în care, butonând posturile, ajung din greşeală pe OTV. Nici n-aş fi ştiut cine-i Elodia dacă nu lucram la ziar, iar Magda Ciumac a fost ucisă de telecomandă înainte de a scoate pe gură al treilea cuvânt. Pe scurt, dacă mâine aş fi numit în CNA, probabil că Dan Diaconescu ar avea coşmaruri.

 Ei bine, în aceste condiţii, ieri seară am rezistat pe OTV aproape o oră, depăşind de vreo 60 de ori precedentul record. Şi asta nu e tot, emisiunea mi s-a părut chiar interesantă: sub genericul „jos labele de pe televiziunea poporului”, Dan Diaconescu îşi povestea amintirile din perioada premergătoare înfiinţării OTV-ului (după concedierea de la Tele7 abc ). 

 Trebuie spus din capul locului că primul lucru care m-a fascinat a fost bizarul talent de povestitor al lui DD. Spun bizar, pentru că omul are un discurs uluitor de îmbârligat, pierzându-şi aparent şirul ideilor, făcând ocoluri kilometrice, dar reuşind totuşi să urmărească firul logic şi şă ţină audienţa „în priză”. Se adaugă, în plus, un debit verbal de comentator al curselor de cai, şi o uluitoare tendinţă spre auto-promovare şi auto-periere, combinate cu proslăvirea telespectatorilor proprii. Cu alte cuvinte, felul în care povesteşte Diaconescu e un spectacol în sine.

 În al doilea rând, ca om de presă, mă interesa foarte mult şi subiectul. Sigur că nu cumpăr toate gogoşile vândute ieri de patronul-realizator-moderator-investigator-justiţiar despre felul în care a făcut televiziunea cu cei 300.000 de dolari pe care-i strânsese pentru vilă, dar e clar că o mare parte a istorioarelor cu care a presărat relatarea au cel puţin un sâmbure de adevăr. În plus, detaliile despre televiziunile turceşti care se măsoară în elicoptere şi despre sumele derizorii cu care puteai cumpăra la vremea aia un post TV falimentar însă bine echipat din Turcia  chiar nu le ştiam.

 Din experienţa de viaţă pe care o am, îmi era oricum clar că un om care a venit de la Caracal doar cu hainele de pe el şi a dornit doi în pat prin cămine, pentru a ajunge strict prin propriile-i puteri multimilionar în dolari şi patron de televiziune, trebuie să aibă nişte calităţi deloc de neglijat.  Neîntâlnind însă până acum decât faţa hâdă, de cocotă de centură, a OTV-ului, presupuneam în mod greşit că, probabil, calităţile lui DD se rezumă la puterea de muncă pe care nu i-o poate nega nimeni, la ştiinţa de a se descurca în labirinturile murdare ale presei româneşti şi la abilitatea în a ieşi cât mai bine din combinaţiile tip para-ndărăt  de care a vorbit ieri.

 Recunosc cinstit că m-am înşelat copios, şi că omul are un talent indiscutabil. Păcat de felul în care şi-l foloseşte.

4 Responses to M-am uitat la emisiunea lui Dan Diaconescu şi mi-a plăcut!!!

  1. lorylex spune:

    Achiesez la concluziile tale!

  2. optimvs spune:

    Sunt de bun simt, repet, omul a facut spectacol in emisiunea aia.

  3. Zoom spune:

    Senzational! 🙂

    Exact acum ti-ai gasit sa scrii despre Diaconescu…

    Citeste, te rog, ce am mazgalit si eu, eventual, daca vrei, da-ti cu parerea.

    – Faza cu urmaririle din elicopter e o idee fixa pe care o are, a vorbit despre ea si cand l-am vazut eu „pe viu”. Cred ca pana la urma o s-o faca si pe asta.

    PS: N-am mai vazut o emisiune de-a lui, nici macar in treacat, mutiland telecomanda, de luni de zile.

  4. optimvs spune:

    Daca acum m-am uitat, acum am scris :).

Lasă un răspuns

