Falimentul „gândirii” fotbalistice tip Becali

Diferenţa dintre jocul arătat ieri de CFR pe „Olimpico” şi miuţa prestată de Steaua azi în Ghencea se explică simplu: în momentul în care a avut certitudinea că va juca în Champions League, Paszkany a cumparat jucatori de care se mai auzise prin Europa (gen Yusuf Kone sau Perralta), în vreme ce Becali a plecat la cumparaturi prin liga a doua spaniolă şi prin campionatul american de soccer.
De fapt, eşecul Stelei şi triumful Clujului demonstrează clar cât de falimentar e stilul Becali de a administra o echipă: în loc să bage banii în jucători, eventual în stranieri care cer salarii mai mari decât al finului Rădoi, Becali preferă să trimită câte un milion de „îngeraşi” pe la adversarele directe ale rivalelor la titlu, în finalul campionatului. Pe plan intern, strategia funcţionează: Steaua a furat un titlu Rapidului şi a fost la un pas să-l fure şi pe al CFR-ului strict datorită învârtelilor tip Becali.
Când scoţi însă capul în Europa, „îngeraşii” verzi trimişi cu sacoşa de plastic pe la echipe din subsolul Ligii lui Mitică nu te mai pot ajuta. În Champions League trebuie să joci pe teren, iar la acest capitol Steaua lui Becali şchioapătă de ani buni.
Acum Becali are de înfruntat nu numai falimentul metodei sale de a conduce un club cu pretenţii, ci şi efectele victoriei de răsunet reuşite de CFR: furia suporterilor stelişti este cu atât mai mare cu cât au văzut că se poate, că o echipă românească e în stare să defileze cu capul sus prin Europa, jucând de la egal la egal, nu la ciupeală, cu unul din granzii campionatului italian.
Nu trebuie înţeles că aş susţine, în mod aberant, că Steaua a fost nulă la toate capitolele, că Bayern a umilit-o şamd. Dar diferenţa de valoare, atât individuală cât şi colectivă, de grup, a fost mult prea evidentă, încât numai un orb nu şi-ar da seama că, în această formulă, Steaua nu este o echipă de Champions League. Şi nici nu are cum să fie, câtă vreme leafa lui Rădoi fixează plafonul salariilor, iar „cumpărăturile” se fac pe principiul „cât mai ieftin, dacă se poate gratis să fie”.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: