Cum am salvat o viaţă de om

Nu-i nici o glumă sau exagerare: ieri seara pe la ora 19.30 am salvat o femeie care, fără intervenţia mea, ar fi murit arsă de vie. Iar incidentul s-a produs în cel mai neaşteptat loc cu putinţă: localitatea Uzlina din Delta Dunării, la vreo 30 de metri de apă.
Era ultima zi a conferinţei UNESCO despre care am scris aici, si, evident, se organizase protocol de grad 0, cu focuri de tabără, batal în suc propriu, ansamblu folcloric etc. În momentul în care maestrul de ceremonii a flambat batalul, o italiancă tembelă s-a dat prea aproape şi inevitabilul s-a produs: puloverul de mohair a luat foc cu flacără mare. În loc să se arunce imediat pe jos, femeia a început să alerge ca o găină cu capul tăiat, dând din mâini şi aţâţând focul şi mai tare. Cele peste 30 de persoane aflate la faţa locului se uitau ca la urs, fără a schiţa vreun gest.

 Din fericire, în zonă se mai afla şi subsemnatul: am apucat să ajung lângă ea înainte ca flăcările s-o cuprindă de tot, am placat-o, aruncând-o cu faţa în jos, şi am rulat-o stânga-dreapta de 3-4 ori, apăsând-o bine în pământ.  A scăpat fără nici o arsură, doar cu hainele pârlite bine. S-a ridicat tremurând, lumea m-a felicitat şi cam asta a fost.

 Sincer, am umblat toată seara cu o senzaţie de putere care nu mi-a trecut nici acum, la aproape 24 de ore de la incident. Nu atât din cauza intervenţiei în sine, cât datorită faptului că nimeni nu a mai mişcat un deget în timp util. (la cum se ridicau flăcările pe puloverul ăla, în maxim 30 de secunde ar fi fost torţă vie). Un om trăieşte acum pentru că am fost eu acolo. Ştiu, nu sunt modest, dar nici n-aş avea cum. E cam greu să spui „oricine ar fi făcut la fel” când nimeni altcineva nici n-a apucat să facă un pas.

5 răspunsuri la Cum am salvat o viaţă de om

  1. cutare spune:

    Ce norocoasa! A scapat fara nici o fractura 🙂

  2. optimvs spune:

    Daca erai de fata iti garantez ca nu-ti mai ardea de glume.

  3. roben spune:

    a scapat fara arsuri dar va avea, probabil gemeni, de pe urma placarii si rularilor. Peste 5 ani, va prefera sa fi avut arsurile. :)))))))))
    Oricum, felicitari!

    Apropos, nu-i asa ca italianca avea in jur de 30 de ani? Sa-ti zic cum am rationat:
    1. totul s-a intamplat la 30 de metri de apa
    2. la ora 19.30
    3. protocolul era de gradul 0
    4.erau peste 30 de persoane
    5. ai rulat-o de 3 ori, asta se combina cu gradul 0 al protocolului
    6. in 30 de secunde ar fi fost torta vie

    7. deci italianca avea 30 de ani, un IQ 30, nr. 30 la rochie

    Corect? 🙂

    Bravo, inca o data! Desi trebuia sa faci poze, nu sa intervii, asa ar fi cerut etica profesionala.

  4. truckme spune:

    educativ !!! BRAVO TOVARASE !!!

  5. Jean Scurtu spune:

    Felicitari Adrian,lasa-i pe „glumeti” sa fie fericiti,iar tu fii fericit pt. ca ai salvat pe cineva in momente cand altii se uitau fara sa faca nimic,desi ar fi putut sa faca.
    Da e normal sa faci ce ai facut tu ,dar altii considera ca si ei ar fi facut la fel,dar n-au facut-o…..

    Italianca nu te va uita niciodata indiferent cati ani avea,asa ca „FORZA ROMANIA”!!

Lasă un răspuns

