Lapte pasteurizat de 6 ori, vândut la preţ de lapte proaspăt

În caz că nu ştiaţi, „telefonul fără fir” al internetului a pus de ceva timp în circulaţie următoarea poveste: „pe fundul fiecărui carton de lapte este imprimat un şir de cifre de la 1 la 6 (sau, în cazul TetraPak, o singură cifră ) . Cifra care lipseşte din acest şir (sau, în varianta TetraPak, singura cifră tipărită)reprezintă numărul de procesări la care a fost supus laptele din cartonul respectiv.  Deschideţi acum frigiderul şi uitaţi-va pe fundul cartonului din care tocmai aţi băut sau urmează să beţi: veţi avea poate surpriza să constataţi că vă pregăteaţi să consumaţi un lapte procesat, reprocesat şi răsprocesat, pe scurt, destul de vechi.”

Evident, din moment ce laptele ăsta, chiar dacă o fi procesat de 4-5-6 ori, are toate avizele spre a fi vândut legal pe piaţă, n-o să susţin acum că oricine-l consumă o să dea colţul mâine, sau o să facă beri-beri, buba neagră şamd. Slavă Domnului, cred c-am băut hectolitri, şi încă mai sunt pe picioare. Problema e că, dacă povestea e adevărată, mi se pare cu desăvârşire anormal atât ca această informaţie să fie afişată pe carton în cel mai inaccesibil loc cu putinţă, cât şi, în special, ca laptele aflat la prima procesare să fie vândut la acelaşi preţ cu cel trecut de 6 (şase!!! ) ori prin aparate.

Informaţia circulă de ceva vreme prin „telefonul fără fir” al mailurilor, iar primul blog pe care am văzut să apară este cel al lui Alexandru Ionescu . Unde a apărut, de altfel, şi replica celor de la TetraPak:

“Faptul ca laptele pasteurizat ar fi reprocesat de pana la 5 ori este un zvon. Acest mesaj eronat a pornit de la o interpretare gresita a cifrelor ce se gasesc pe ambalajele Tetra Pak.

Mai jos as vrea sa va explic de ce pe ambalajele Tetra Pak puteti gasi acele cifre (1, 2, 3, 4 sau 5).

Ambalajul din fotografia de mai sus este un ambalaj aseptic (Tetra Brik Aseptic) pentru lapte UHT (Ultra-High Temperature) si nu pentru lapte pasteurizat cum este scris in mesajul ce circula pe Internet.

Acel numar (incercuit in fotografie) se refera la numarul rolei pe care se tipareste materialul de ambalat; echipamentul de tiparit din fabricile Tetra Pak are de obicei 5 role, iar in unele fabrici chiar 6 role.

Numerele (1, 2, 3, 4 sau 5) sunt tiparite in fabricile noastre, apoi materialul de ambalat este livrat clientului. In cazul in care acesta raporteaza un defect functional, trebuie identificata rola pe care s-a tiparit materialul de ambalat, pentru a-l comunica fabricii Tetra Pak, si a-l remedia.

Acel numar se tipareste la fiecare secunda; din acest motiv, unele pachete au numarul inscriptionat, altele nu (viteza cu care echipamentul Tetra Pak tipareste este mai mare de 1 pachet/secunda).

In afara de toate lucrurile de mai sus consider ca este copilaresc sa crezi ca un producator de lactate ar tipari pe cutie de cate ori a “reciclat” laptele. Nu cred ca si-ar risca nici un producator reputatia in acest mod.

Mai mult, producatorului de alimente nu i se permite sa isi ia inapoi produsele expirate, deoarece conform legii acestea sunt proprietatea supermarket-ului si tot in sarcina magazinului cade neutralizarea lor (sunt predate operatorului de salubritate cu care supermarket-ul are contract de preluare a deseurilor).

Va rog trimiteti aceste clarificari tuturor persoanelor care v-au furnizat mesajul eronat, pentru a evita orice nelamuriri sau interpretari total gresite.

Daniela Cirmaciu
Communications and Environment Officer, Romania si Moldova
Tetra Pak South Eastern Europe
Tetra Pak Romania SRL
Daniela.Cirmaciu@tetrapak.com
www.tetrapak.ro

Ar fi însă o mică problemă: seria respectivă apare şi pe ambalaje care nu sunt produse de TetraPak. Vorba ceea, „the truth is out there”.  Evident că nu ia producătorul laptele de pe raftul din Carrefour, să-l mai reproceseze odată dacă nu s-a vândut. Însă în cazul în care, în anumite momente, colectarea depăşeşte vânzările, nu mi se pare deloc imposibil ca laptele vrac din depozitele producătorului să mai treacă de câteva ori prin aparate înainte de a zbura la canal.

În orice caz, explicaţia dată de Tetra Pak este absurdă dintr-un motiv foarte simplu: dacă numărul respectiv ar fi destinat identificării rolei (pentru a remedia eventualele defecte ale ambalajului ca urmare a reclamaţiilor primite de la procesatorii de lapte), atunci acesta ar trebui să se regăsească pe fiecare ambalaj. 

35 de răspunsuri la Lapte pasteurizat de 6 ori, vândut la preţ de lapte proaspăt

  1. Gabriel Nita spune:

    Ciudat, mie prima parte a textului mi s-a parut o afirmatie sigura, probabil verificata (LOL)!? Pentru ca apoi sa urmeaze dezmintirea oficiala (cu argumente foarte logice; seria care apare pe ambalajele netiparite de TetraPak poate sa aiba aceeasi semnificatie si pentru alti producatori de ambalaje).

  2. optimvs spune:

    Adica tie ti se pare logic sa imprimi numarul rolei pe ambalaj? Care ar fi utilitatea, sa mai consumi niste cerneala? =)) Nu pot dormi producatorii de ambalaje daca nu stiu din care rola a fost facuta cutia X?

    Explicatia oficiala e cusuta cu ata alba.

  3. Gabriel Nita spune:

    1. Mai uita-te o data pe fundul cutiei si o sa descoperi ca tipografia a consumat o gramada de cerneala, din prostie probabil: tot felul de semne, dungi, culori etc. Dar vai: inca nu a trimis nimeni nici un mail care sa desluseasca misterul lor…

    2. Tu chiar crezi ca se merita efortul urias logistic de a scrie pe ambalaj de cate ori a fost procesat laptele? Intr-o camera speciala se face sortarea. Cutiile de lapte 3 se desfac cu grija si se varsa cu grija in caldarea x, pentru a fi trecute apoi printr-o linie speciala de imbuteliere 4. Nu cumva sa se amestece cu vreun litru de 2 sau de 5… e belea mare. Hei, baietii de la tipografie, tocmai ne-a venit un transport de 2, printati-ne si noua 10.000 de ambalaje de 3.

    3. E bine stiut ca se fac o gramada de manarii cu produsele alimentare (ingrediente minune, produse expirate refolosite etc.), vezi doar exemplul de anul trecut cu branzeturile in UE. Dar de aici si pana la a lua de buna orice chestie care circula pe mail… chiar nu se mai fac deloc cursuri de jurnalism?

    4. Iti recomand in acelasi spirit sa postezi pe blog si:
    – modul de recunoastere a rujurilor care contin plumb, prin frecarea cu aurul;
    – premonitia lui Marx cu privire la falimentul bancilor din SUA;
    – pericolul pe care il reprezinta incalzitul la microunde etc.

  4. optimvs spune:

    Eu zic ca n-ai inteles nimic din postare. Sau n-ai fost in stare s-o citesti pana la capat.

  5. Gabriel Nita spune:

    Ai dreptate, mi-a scapat ultima fraza. De fapt n-am inteles la care lapte vrac si la ce prelucrare te referi. Pasteurizarea UHT e urmata imediat de ambalarea in conditii aseptice in cutiile respective de carton. Cu un termen de garantie suficient de generos pentru a face relativ simpla logistica stocurilor.

    Ai iarasi dreptate, n-am inteles nimic din postare. Prezinti o afirmatie drept sigura, o comentezi indignat, apoi spui cu jumatate de gura ca e doar un zvon, apoi prezinti dezmintirea oficiala, apoi la sfarsit de tot o interpretare personala a posibilului si probabilului.🙂 Care e procentul celor care retin doar prima fraza din articol? Parca tot la cursurile de jurnalism (terminator) se inavata si asta.

  6. gogu Pogu spune:

    Esti un bou! Laptele chiar este pasteurizat. Am aflat din surse sigure.

  7. optimvs spune:

    La cursurile alea se invata ca articolul e un tot unitar. Eu unul nu scriu pentru oameni care nu-s in stare sa parcurga pana la capat un text de 2-3000 de semne. Nu sunt publicul meu, daca intelegi ce vreau sa spun.

    Acum, apropo de interpretari, bag seama ca-ti dai cu presupusul desi n-ai nici cea mai vaga idee despre cum functioneaza afacerea asta. In cazul in care apar diferente semnificative intre cantitatea colectata de la producator si cantitatea vanduta, cum crezi ca-i mai simplu sa stochezi laptele procesat, in cutii de carton de 1 litru fiecare, sau in rezervoare de nspe mii de hectolitri?

  8. Gabriel Nita spune:

    Auzi, tot unitar. LOL E plina presa de „jurnalisti” din astia care fac un tot unitar, ba din un articol si un drept la replica inghesuit undeva peste cateva zile, ba dintr-un titlu mare si niste precizari vagi undeva la sfarsit, ba din ceea ce scriu si ceea ce gandesc.

    Asta e: „se revarsă pe netul românesc o avalanşă de cretini care îşi zic bloggeri şi pun în circulaţie tot soiul de imbecilităţi”.

    Cat despre laptele procesat, mai ramane sa aprofundam impreuna ce inseamna circuit tehnologic, mediu aseptic pentru rezervoarele de nspe mii de hectolitri, proportia laptelui UHT in totalul productiei unei fabrici de lactate, avantajul economic de a baga laptele de 6 ori intr-un proces tehnologic costisitor fata de utilizarea aceluiasi lapte in telemea, apoi branza topita, apoi branza de burduf etc. Ma bucur ca ai o idee foarte clara despre cum functioneaza afacerea asta.

  9. optimvs spune:

    Da-ti cu niste apa pe ochi, poate observi ca punctul de vedere al producatorului este prezentat pe larg in aceasta postare. De formulari gen „ba din un articol” nu mai zic nimic, n-ar avea rost. Te pricepi asa de bine la scris ca nu-mi permit sa-ti dau eu sfaturi =))).

    Am doar doua curiozitati:
    1. ce-are „proportia laptelui UHT in totalul productiei unei fabrici de lactate” cu subiectul de fata?
    2. La ce firma de produse lactate lucrezi, si cat de prosti crezi ca sunt romanii ca sa-ti creada aburelile?

    Cum spuneam si in postare, ar fi aberant sa creada careva ca ia producatorul cutiile de lapte din Carrefour si le reproceseaza. Si la fel de aberant ar fi sa inghitim noi galusti de-astea cu „numarul rolei” tiparit pe fiecare cutie. =))) Incearca sa vii cu ceva mai inteligent. Daca poti.

  10. Gabriel Nita spune:

    Da, chiar te prinzi greu. Subiectul de fata nu este laptele, ci cat de imbecil ti-ai scris articolul. Iei un zvon care circula de cativa ani pe net si il dai drept fapt sigur. O stii si tu si o stiu si eu. Ai macar bunul simt de a face ciocul mic; nu toata lumea are creierul bila de biliard. Si foloseste pe viitor pentru astfel de „articole” YM-ul ca mediu de difuzare.

    In ceea ce priveste rationamentele economice (si nu numai), ca revin si la ele:
    1) nu e nevoie sa lucrezi la nici o fabrica de lapte ca sa te calce pe bombeu prostia unora;
    2) nu mi-am ascuns deloc identitatea, asa ca mai incet cu locurile comune luate din redactie;
    3) culmea prostiei (LOL) e ca ma acuzi ca lucrez intr-o fabrica de produse lactate cand eu imi exprim clar banuiala ca alte produse lactate pot sa fie reprocesate;
    4) cand spui lapte UHT reprocesat pentru ca e prea mult lapte colecatat si prea mica vanzarea orice om cu capul pe umeri se intreaba cat din laptele ala vrac se duce in cutii de UHT, cat in lapte pasteurizat obisnuit, cat in alte produse;
    5) cum merge ancheta cu plumbul din rujuri?🙂

  11. Gabriel Nita spune:

    Si o intrebare de baraj: ai idee cat costa de fapt „laptele proaspat”, ala pe care l-ai pus in titlu? Hai, incearca sa ghicesti.

  12. vlad spune:

    mi se pare interesant de stiut. Oricum, in industria alimentara sunt multe dedesubturi murdare, care sunt tinute bine ascunse de producatori. Pe cand „soylent green”?

  13. optimvs spune:

    Gabriel Nita, stai jos, nota 2. Sa-ti dau (gratis), o lectie elementara de jurnalism: articolul incepe cu cea mai atractiva parte a respectivului subiect. Articolul de ziar nu e rechizitoriu al procuraturii, in caz ca n-ai aflat pana acum.

    Un alt aspect ar fi obligativitatea de a prezenta punctul de vedere al partii incriminate. Ceea ce am facut, chiar pe larg.
    Asa ca iarta-ma daca mor de ras citindu-ti ineptiile referitoare la cum ar trebui scris un articol. Stiu ca esti foarte priceput, cum spuneam, am remarcat din formularea „ba din un articol”. E plina Romania de insi care stiu precis ca ziaristul X e un tampit, dar cand sunt pusi sa scrie cateva cuvinte emit chestii gen ngăăă.

  14. Gabriel Nita spune:

    Caposilor trebuie sa le explici mai pe indelete:

    „Am primit un mail care spune ca cifra x reprezinta y”, „Se zvoneste ca cifra x reprezinta y”, „circula vorba ca cifra x reprezinta y”, „gurile rele spun ca cifra x reprezinta y”, „cred ca cifra x reprezinta y (doar am primit informatia pe YM)”, „o sursa anonima de pe internet declara ca cifra x reprezinta y” etc. … e OK.

    „Cifra x reprezinta y”… se numeste inghitirea pe nemestecate a ceea ce a vomat altul pe net si scoaterea pe alta parte sub titulatura de insemnare pe blog.

    Stiu ca esti impacat cu gandul ca asta se cheama jurnalism, am observat-o de-a lungul timpului si in modul de abordare al altor subiecte, dar chiar trebuie sa insisti sa o dai cotita cand esti aratat cu degetul?

    Imi esti cumva simpatic prin insistenta cu care te aperi cu „Ba tu!”-uri ca la gradinita. Daca te simti cu musca pe caciula, ma acuzi ca as scrie la comanda; daca nu stii sa transmiti o informatie, ci incerci sa induci o opinie, iti casuneaza pe o formulare de a mea; daca te intreb care e logica unei afirmatii, ma faci tot pe mine prost. Deh, oamenii ca tine trebuie scosi cumva pe strada, poate mai acopera gropile.

    Iti mai las o zi, poate reusesti sa calculezi cum vine treaba cu pretul laptelui proaspat.🙂

  15. optimvs spune:

    Iti scapa un lucru elementar, dar asta nu mai mira pe nimeni: asta e un articol de opinie, nu o stire. Daca nu stii diferenta, utilizeaza cu incredere google, au trecut vremurile cand inepti ca tine faceau ăăăă.

    Sunt pe deplin constient ca multi cretini isi doresc disparitia acestei specii gazetaresti, si umplerea presei cu stirici de genul celei descrise de tine, scrise de cretini incapabili sa emita vreun gand propriu. Dar, ghinion, chestia asta nu se va intampla prea curand.

  16. Gabriel Nita spune:

    Oho, tovarasul gazetar nu are idee de diferenta dintre informatie, zvon si opinie!

    Esti intr-o confuzie atat de crasa de termeni si notiuni incat nu imi ramane decat sa ma retrag cat mai repede din discutie: deja devine hilar sa ma conversez cu cineva care probabil nu are nici 12 clase. Uite, domnule, cine emite „drepturi de autor”…

  17. optimvs spune:

    Mai baiete, dar ce priceput esti intr-ale gazetariei =)). Parca te si vad la o sedinta de redactie, un ins nesemnificativ, care incepe sa transpire cum se pune in discutie un subiect care ar putea deranja vreo companie. Specia de bun prieten al PR-istilor, care trage nadejdea ca, daca linge si el suficient, va prinde vreodata un post de limbist la o multinationala ceva.

    Ca sa-ti intelegi prostia, eu am absolvit Stiinte Politice la Universitatea Bucuresti. Da, aia cu 30 pe loc. La tine, din spatele anonimatului, se citeste o particulara facuta la FF pe banii lui taticu. In cel mai fericit caz =)).

  18. Dorian spune:

    Adunatura de complexati si de public tinta al OTV-ului. Ganditi-va, va implor…ce firma si-ar TIPARI pe ambalaj numarul de „reciclari” ale produsului ce-l comercializeaza??? Un detaliu ce i-ar dezavantaja, evident. Nici macar nu mai pot sa rad, e atat de penibil totul. Sunteti…no comment.

  19. optimvs spune:

    Dorian, ia incordeaza-ti tu neuronul si spune UNDE este tiparita aceasta informatie? Cumva pe fundul ambalajului, intr-un loc unde nici dracu nu se uita in mod normal?

    Ti-a trecut cumva prin creieras, inainte sa-i faci pe altii „public al OTV-ului”, ca si producatorul ar putea avea nevoie sa stie de cate ori a fost procesat laptele aflat intr-un anumit ambalaj? Sau crezi ca i-ar fi mai util sa stie cu ce rola a fost tiparit ambalajul respectiv, cum se sustine in punctul de vedere al firmei?

  20. Stefan spune:

    vad ca discutia a degenerat,de curiozitate m-am uitat pe cutia de suc pasteurizat,(nu stiu daca e voie sa numesc firma )si era lipsa cifra 7 sirul numerelor fiind 1-8,acum ce sa inteleg ca a fost reciclat de 7 ori,nu neg dar sincer mi-se pare o aberatie pt. ca nu justifica nici macar pretul ambalajului

  21. Wanna spune:

    Vai domnilor,la ce discutii s-a ajuns! Nu cred ca cei de la frabrica isi fac probleme cu consumul de cerneala! Am fost in curand intr-o fabrica de produse alimentare si mi s-au explicat toate cifrele si codurile imprimate pe ambalaj. Cu cat mai multe, cu atat mai bine, asta pt ca, in cazul in care vor exista probleme viitoare cu vreunul din produse, acesta va fi foarte usor identificat. Toate cifrele respective reprezinta data, ora (secunda), banda, cutia, si omul care a ambalat produsul. De-aia consuma atata cerneala…
    Si nu zic ca nu se fac tot felul de manarii cu alimentele.Dar nu cred ca producatorul ar fi atat de fraier incat sa o si spuna in gura mare…Haideti sa fim seriosi!

  22. laura spune:

    nu am ajuns la o concluzie finala. misterul laptelui ramane neelucidat😀. varianta cu numarul rolei e credibila si nu as fi pus-o la indoiala daca nu raspundeau astia in replica oficiala atat de dubios:
    1. sunt f interesati sa identifice rola k sa remedieze problema ……dar fata aia zice k cifra nu apare pe toate ambalajele pentru ca la viteza respectiva de tiparire mai scapa pachete nestampilate. afirma in gura mare ca au un defect pe banda de ambalare. atunci de ce nu remediaza mai intai procesul de tiparire? faptul k viteza de tiparire e mare nu este o justificare pentru cutiile nenumerotate.
    2. formularea „mi se pare copilaresc” e manipulativa si te face,daca esti mai slab de inger, sa-ti fie rusine ca ai putut sa gandesti asa un lucru murdar despre procesarea laptelui. De fapt nu mi se pare de loc copilaresc sa tipareasca cifra pe ambalaj pentru ca si producatorul trebuie sa stie numarul de reprocesari, in ipoteza ca reprocesarea nu se face la infinit, exista un numar maxim de reprocesari admise, iar contorizarea se face prin aceata cifra. iar faptul ca ea e tiparita ascuns,undeva pe fundul ambalajului mie mi se pare ca sustine ipoteza reprocesarii: trebuie sa contorizeze cumva numarul de reprocesari,asa ca o fac „finutz”, fara sa sara in ochii clientului.
    3. faptul ca nu poate producatorul sa intre in supermarket sa-si ia laptele la subratz si sa plece cu el la reprocesare mi se pare la mintea cocosului. nu m-a lamurit cu nimic informatia asta. normal ca supermarketul decide ce sa faca cu laptele respectiv. asta nu inseamna ca supermarketul nu poate sa aleaga producatorul ca destinatie a laptelui expirat. ba chiar pe dos….inseamna ca poate sa faca ce vrea cu el. mie mi se pare mai avantajos sa dea laptele inapoi si sa isi recupereze o parte din banii dati, decat sa mai scoata alti bani pentru neutralizare.
    nu am tras totusi o concluzie finala. ambele variante sunt realiste. astept lamuriri de la un om „din interior”😀 care sa ne lamureasca.

  23. Bogdan spune:

    Mare prostie MAREEEEEEE. Nu am timp si nici nu am chef sa va povestesc tot procesul de pasteurizare a laptelui si preturile de productie dar va pot spune atat ca NU CRED CA UN PRODUCATOR CARE SE RESPECTA VA REUTILIZA LAPTELE LIVRAT IN TOATA TARA PENTRU UN PRODUS SECUNDAR. Ganditiva mai intai la preturile de transport pentru aceasta manevra si apoi faceti o comparatie cu pretul de achizitie a unui nou stoc de lapte PROASPAT! Apropo din laptele proaspat mai bagati si ceva produse secundare care se obtin (exemplu UNT)

  24. optimvs spune:

    Mai Bondan, tu ai citit ce-am scris eu aici? Ar fi absurd sa creada cineva ca se recupereaza laptele nevandut din supermarketuri si se repasteurizeaza.
    Aici e vorba de laptele deja colectat si stocat la procesator.

    • Kint spune:

      Verifica la asociatia nationala din industrie daca ai dubii: laptele se gaseste greu si putin pe piata romaneasca. Situatia in care ai lapte PREA MULT nu exista. Producatorii se plang ca iau prea putini bani pentru ca sunt mici si nu au economiile de scara ale unei ferme normale. Sunt multi si imprastiati ca dracu ceea ce complica nespus logistica de colectare.

      Problema initiala NU exista – a avea prea mult lapte. Daca ar exista, l-ai putea folosi in alte produse, in loc sa-l reprocesezi, cu mai multa valoare adaugata.

      Nu in ultimul rand, verifica o cutie de SUC, da SUC nepasteurizat si vei gasi notatii similare. Despre ala ce sa mai zicem, ca s-au pisat in el?

  25. Mos Craciun spune:

    de ce nu ai cerut si opinia unui om din tipografie?
    Daca ai sa o ceri, ai sa observi ca tetra-pak are dreptate.
    uita-te si pe cutiile de bere si ai sa vezi niste numere si litere in zone ciudate… sa fie masoni?
    NU. Daca 10 cutii cu acceasi seria fac poc, unul din fabrica va plati. Daca logo-ul Tetra-Pak apare ciudat, un tipograf (sau mai multi) va plati.
    De asta se trec serii, cifre si litere…
    Si da, eu ii cred pe oameni cand spun: esti tampit sa scrii de cate ori ai reprocesat laptele?

    inca ceva!
    Cand o firma comanda cutii tetra pak unei tipografii, ea comenada poate MILIOANE de cutii… stiai asta?

  26. mianna spune:

    care-i, dupa opinia ta adanc jurnaistica, motivul pentru care, daca laptele e reprocestat asa cum sustii – laptele din stocuri, nu cel gata pus in vanzare – s-ar inscrie aceasta informatie pe ambalajul de vanzare? nu le-ar fi mai utila pe galeti? ca lege care sa limiteze numarul maxim de reprocesari se pare ca nu exista, ca sa zici ca se justifica astfel in fata opiniei publice. iote, opinia publica pe care-o reprezint io are chef azi sa decida ca laptele se poate reprocesa de 10 ori, na. ptiu, ce baieti buni, nu-l reproceseaza decat jumate din ce le permite legea :))))

  27. optimvs spune:

    Ca sa stie pe care sa-l dea in oferta in Carrefour ca sa scape repede de el? Doh…

  28. ina spune:

    Mie nu mi se pare deloc iesita din comun ipoteza repsteurizarii laptelui de cateva ori.Pana la urma si in mezeluri si in alte mii de alimente se baga conservanti si alte tampenii.Pe mine nu ma mai surprinde absolut nimic.Si ca idee…uitati-va la un documentar care se numste „zeitgeist”-mai ales la partea despre Codex Alimentarius si mai faceti cercetari si veti vedea ca nu sunt usa de biserica producatorii de alimente.

  29. bobby spune:

    va certati ca niste XXXXX mediocri. in loc sa vedeti ce se intampla cu adevarat in jurul vostru…

  30. Amalia spune:

    Azi am intrebat o persoana care lucreza in domeniu si mi-a zis ca este adevarat ca laptele pasteurizat se proceseaza de mai multe ori pentru a fi revandut…Aceasta este explicatia cifrelor de pe ambalaj!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: