Cauciucuri de iarnă şi prostia la români

  Media românească a fost la un pas de a-l linşa pe Chiliman după ce primarul sectorului 1 a spus, în cadrul unui comandament de iarnă, că şoferii care ies prin troiene cu cauciucuri de vară ar trebui împuşcaţi. Cu toate astea, după experienţa de azi, pot spune că remarca lui Chiliman, deşi exagerată ca formă, era îndreptăţită pe fond.

 Azi dimineaţă am avut ghinionul ca, mulţumită unei „săritori” de cauciuc prost montată de oamenii primăriei lângă o şcoală, să iau un şurub în cauciucul maşinii. Firesc, m-am îndreptat, cu roata fâsâind discret, dar încă umflată (surubul era bine înfipt) spre o vulcanizare. Ajuns la faţa locului, am fost întâmpinat de patron care, cu ochii ieşiti din orbite, m-a rugat să revin mâine, deoarece are 27 de maşini la coadă 😯 . Am ajuns instantaneu la 1000 de atmosfere, deoarece nu se vedea nici o coadă de 27 de maşini, drept care omul, sesizând că e pe punctul de a lua doi pumni în cap, mi-a arătat trotuarele din jur, unde stăteau parcate cuminţi zeci de maşini. Stupoare, la volanul fiecaruia dintre cele 27 de automobile se afla câte un tâmpit care aşteptase troienele de pe străzi pentru a-şi monta cauciucurile de iarnă.

 Aţi înţeles bine, imensa coadă era formată exclusiv din maşini ai căror proprietari nu aflaseră nici măcar de la Basescu că iarna nu-i ca vara. Scena s-a repetat, absolut identic, la încă două vulcanizări, după care am renunţat, am scos compresorul din portbagaj, am mai băgat nişte aer şi am plecat spre casă.

 Indiscutabil, acesta este unul din momentele în care îmi spun că naţia asta n-are, la nivel istoric, nici  o şansă de a ajunge în rândul lumii civilizate. OK, să admitem că, fiind criză, mulţi au lungit-o cu cauciucurile de vară, cu speranţa uşor tâmpă  că iarna poate nu mai vine deloc şi scutesc 100 de lei cu schimbatul cauciucurilor. Dar totuşi, când te scumpeşti la tărâţe în halul ăsta,  măcar să ai naibii bunul simţ să urmăreşti prognoza meteo şi să schimbi cauciucurile înainte să te trezeşti că ai nevoie să fii împins ca să poţi ajunge la vulcanizare!

 O notă proastă se cuvine acordată si patronilor de vulcanizări, care ar trebui să pună serviciile de urgenţă (pene de cauciuc şamd) înaintea  operaţiunilor „de sezon” ca schimbatul cauciucurilor de vară cu cele de iarnă.

 Una peste alta, episodul ăsta mi-a reamintit în ce ţară trăiesc. Ţara unde politicianul care hăhăie tâmp „iarna nu-i ca vara” adună două mandate de preşedinte…

5 Responses to Cauciucuri de iarnă şi prostia la români

  1. vlad spune:

    da, am vazut si eu zecile de masini la coada la vulcanizari. m-am gandit cu tristete la baietii care fac treaba, pe ger, ninsoare, zloata, alunecus… cum te lasi pe burta in zoaie sa bagi cricul sub masina…

  2. neuronos spune:

    @optimvs

    Pentru ce sa fiu impuscat prima data, pentru caucicuri sau pentru a plati ratele la banca ?!

    Datorita cresterii cursului de schimb si necorelarii dobanzii preacurvite cu Euribor, la Banc PrOST am ajuns sa platesc rata cu aprox 20,8% mai mult , de la aprox 1400 la aprox 1900!

    Nici vorba de bani de cauciucuri de iarna, ma bucur sa supravietuiesc si conduc destul de incet, in asa fel incat sa supravietuiasca si alti !

    Antigel trebuie pus in concentratie ceva mai mare decat scrie pe ambalaj(am pus insuficient si a inghetat apa 😀 )

    Deci nu ma numar printre fericitii tampiti ce stateau la coada pentru a schimba cauciucurile !

    Post de nota 10

    Cu respect !

  3. optimvs spune:

    Nu cred neplata ratelor la banca le poate pune altora viata in primejdie. Deci nu prea vad de ce sa te impuste careva pentru asta.

    Cum spuneam si in articol, eu il pot intelege pe omul care, avand probleme financiare in vremurile astea, a sperat ca poate nu vine deloc zapada iarna asta si o sa poata circula linistit cu cauciucurile de vara.

    OK, dar in cazul asta exista doua variante:

    a) Ai cauciucurile de iarna pe balcon si speri sa faci economie la suta aia de lei pe care ti-o ia vulcanizarea ca sa inlocuiasca rotile de vara cu alea de iarna. Pai urmareste nenorocitele alea de buletine meteo, si cand vezi ca se anunta codul galben da fuga la vulcanizare, nu astepta sa apara intai nametii pe sosele, ca sa cobori tu poduri cu spatele, in viteza a doua…

    b) Nu ai cauciucuri de iarna si nici nu-ti permiti acum. E simplu, pui o prelata pe masina si atepti cuminte sa se duca zapada. Nu-ti risti masina, santatea ta si pe a altora, plecand la drum cu niste cauciucuri care abia daca-ti permit sa pleci de pe loc, darmite sa franezi.

  4. neuronos spune:

    erata la :
    a)nu este mare economie daca nu platesti azi pentru schimbarea cauciucurilor ci peste o saptamana, o fi altceva da’ nu economie !

    b) cum ajung la un magazin imi iau lanturi de iarna.

  5. optimvs spune:

    Ideea era ca unii poate au sperat ca nu mai vine iarna deloc, ca anul trecut 😆

Lasă un răspuns

