Nesimtire de Paşti

 M-am hotărât cu greu să scriu despre nesimţirea care face prăpăd printre românii care se adună în faţa bisericilor, la miezul nopţii, de Înviere. Am încercat să-mi spun că, până la urmă, nu-i rău că oameni care n-au nici o treabă cu credinţa în Dumnezeu mai ajung, odată pe an, în virtutea cutumei, să audă câteva cuvinte din Evanghelie. Dar totuşi, cele văzute la Învierea de anul acesta nu mă lasă să tac, pentru că am asistat, vreme de aproape jumătate de oră, la o paradă de mitocănie cum rar mi-a fost dat să văd.

 Nici nu ştiu ce m-a deranjat mai tare: zecile de fumători care nu se puteau abţine 30 de minute în timpul slujbei, mârlanii care se conversau la telefon de parcă le-ar fi naufragiat vaporul cu petrol, sau tembelii care se adunaseră în faţa bisericii să stea la o şuetă cu amicii, pe deasupra şi despre cele mai imbecile lucruri cu putinţă? Practic, din mulţimea adunată în faţa bisericii, aproape jumătate acţiona de parcă se afla la Mall.

 În faţa acestei demonstraţii de mitocănie ( şi nu mă feresc de acest cuvânt, pentru că, pur şi simplu, mitocanii ăştia chiar îi deranjau pe oamenii care veniseră la Înviere) nu poţi decât să te întrebi: de ce vin aceşti indivizi să ia lumină? Dacă motivaţia prezenţei lor acolo ar fi măcar o superstiţie primitivă (că de credinţă nu poate fi vorba), tot nu s-ar comporta aşa, pe principiul băbescului „nu e bine, maică”. Şi atunci???

 Mi se pare unul din cele mai clare semne ale transformării românilor dintr-un popor într-o populaţie, complet lipsită de orice identitate. Deja o bună parte a conaţionalilor noştri maimuţăresc nişte tradiţii a căror semnificaţie le scapă cu desăvârşire.

3 Responses to Nesimtire de Paşti

  1. Cata spune:

    adevar mare ai grait ! asta se intampla peste tot in tara ,practic e „la moda” sa mergi la inviere !! jenant si penibil

  2. GreuDeGasitID spune:

    Era la moda si pe timpul lui ceausescu. Doar ca nu existau mobile.

  3. optimvs spune:

    Fugi mai de-aici, eu nu-mi amintesc ca pe vremea aia sa fi vazut vreun singur om fumand la Inviere.

Lasă un răspuns

