Lucescu – şofer imprudent, CTP – vatman troglodit?

Mircea Lucescu flutura cu mandrie tricolorul romanesc dupa castigarea cupei UEFA cu echipa ucrainiana Sahtior

Mircea Lucescu flutura cu mandrie tricolorul romanesc dupa castigarea cupei UEFA cu echipa ucrainiana Sahtior

 În clipa în care am aflat, cu destulă întârziere, că Mircea Lucescu a fost implicat într-un accident de maşină produs din vina lui, am fost 100% sigur că subiectul ăsta n-are cum să fie ratat de către CTP. Şi asta din două motive foarte clare:

 1. Pentru că numitul Cristian Popescu, auto-botezat CTP, este pur şi simplu ars la maţe de  succesul mainstream, cel care te face cunoscut şi de multe ori chiar iubit până în ultimul cătun, iar Mircea Lucescu a fost în stare să aibă acest gen de succes şi în România, şi în Turcia, ba chiar şi în Ucraina. Ce s-o mai lungim, Lucescu senior este, la ora asta, printre cei mai celebri români din lume, iar accidentul lui a fost ştire în India şi Taiwan… (pare incredibil, dar daţi click aici )

2. Pentru că, auto-exilat la volanul unei Dacii antediluviene, strict din ipocrizie şi din dorinţa de a părea patriot şi „of the people”, CTP a dezvoltat un complex cumplit la adresa celor care îşi permit o maşină  mai răsărită.  Omul şi-a exhibat acest complex într-un articol (de altfel foarte reuşit, chiar dacă fundamental greşit) botezat „Sentimentul românesc al fiinţei în gip” şi de atunci tot pedalează pe această idee, indiferent cât de puţină legătură are cu cazurile luate în discuţie.

CTP in exercitiul functiunii

CTP in exercitiul functiunii

 Ori, din ce-am aflat şi eu de când am terminat vacanţa şi m-am întors la muncă (şi asta de la cunoştinţele din Poliţia Rutieră, nu din relatările bezmetice din presă) accidentul lui Mircea Lucescu chiar n-are nimic de-a face cu vreo mârlănie de parvenit, cum sugerează în mod abject CTP, într-un text care nici nu mai arată a articol, ci a strigătură de ultras stelist, complexat de succesul unui dinamovist notoriu.

 Pur şi simplu Mircea Lucescu a făcut o manevră interzisă, pe care o fac zilnic sute de şoferi în locul respectiv, din cauză că intersecţia de la Apaca este gândită cu curul, nu cu capul, şi te obligă să ocoleşti câţiva kilometri dacă vrei să mergi dinspre AFI Palace spre bulevardul Iuliu Maniu.  Ghinionul (şi, foarte probabil, ticăloşia vatmanului, dar acest lucru rămâne să fie stabilit cu certitudine de anchetatori)  au făcut ca relativ modestul SUV Kia (nu Porsche, nu Audi, nu BMW) condus de Mircea Lucescu să fie tamponat de tramvai, care, evident, se deplasa regulamentar, pe şinele lui.

 De pe patul de spital, înainte de a intra în operaţie, Mircea Lucescu a declarat că „vatmanul parcă a vrut să dea peste mine”, iar asta l-a determinat pe CTP, personaj care, mai mult ca sigur, n-a fost curios să afle circumstanţele exacte ale producerii accidentului, să scrie nişte miştouri penibile, gen „De ce vatmanul nu a încercat să vireze, să iasă cu roţile de pe şine şi s-o ia pe asfalt pe lângă gipul lui Lucescu?”

 Ca om al cărui unchi a scăpat cu viaţă doar pentru că a avut, acum mulţi ani, prezenţa de spirit să sară din Oltcitul care se oprise buclucaş taman pe şine, şi pe care vatmanul care a dat peste el îl văzuse de la peste un kilometru, îndrăznesc să afirm că numai un idiot (ceea ce nu e cazul lui CTP) sau un om de o rară mârşăvie putea scrie aşa ceva.  Pentru că e foarte evident că una e ca Lucescu să fi făcut stânga la câţiva metri de tramvai, iar vatmanul să nu fi avut de ce să rişte viaţa a cine ştie câţi călători, trântind frâna şi întinzându-i pe jos sau buşindu-i cu capetele de scaune, şi cu totul alta e ca respectivul vatman să fi avut tot timpul din lume pentru a frâna lejer, dar să fi dat peste Kia lui Lucescu din acelaşi motiv care îl determină pe CTP să folosească fără jenă cuvântul inventat gip pentru o maşină relativ ieftină şi în nici un caz de fiţe.

 Ori declaraţia dată de şoferiţa peste a cărei maşină a fost aruncată Kia lui Lucescu arată clar că  avem de-a face cu a doua situaţie, şi că un troglodit complexat, aflat la maneta unui tramvai, a ales să buşească cu bună ştiinţă o maşină care comitea o încălcare minoră a Codului Rutier.

 Ei bine, în aceste condiţii întreb şi eu: care e diferenţa MORALĂ între CTP, care buşeşte intenţionat oameni aflaţi pe patul spitalului, şi vatmanul troglodit care buşeşte intenţionat maşini?

 P.S. Ruşine şi celor de la Caţavencii, care au publicat o golănie similară celei scrise de CTP.

P.P.S. Precizez din capul locului că am râs de multe ori de  orgoliul exacerbat al lui Mircea Lucescu, care îl face să declare uneori lucruri care ajung să-i pună în dubiu chiar şi meritele incontestabile. Dar când un om care câştigă milioane de euro pe an conduce o maşină de 25000 de euro, iar un complexat ipocrit începe să-şi clătească gura cu vorbe gen „gip” şi cu miştouri de două parale despre presupuse atitudini ciocoieşti, chiar cred că e cazul să luăm atitudine.

P.P.S.S. În cazuri de genul acesta poate ar fi de bun simţ să ne gândim la vorba de mare înţelepciune spusă de Iisus şi să-l lăsăm să dea cu piatra pe cel fără de păcat (în cazul nostru măcar pe cel care n-a comis păcatul respectiv sau unul similar). Aş vrea şi eu să-l cunosc pe şoferul român care n-a întors niciodată pe linia continuă…

 update:  Am descoperit acest clip si realizez că e posibil ca, totuşi, CTP să se fi ţicnit complet:

 În primul rând mi se pare semn clar de ţăcăneală să începi să-ti dai castane la televizor, şi asta la o emisiune de ţinută cum este „Profesioniştii”, nu la cine ştie ce ţigăneală cu manelisti de la prosteve. În al doilea rând, e greu de decelat daca este tot sminteală sau nesimţire pura comparaţia dintre cântatul la pian şi cântatul din frunză (nu mai vorbesc de „cântatul” la cap)…

Anunțuri

20 Responses to Lucescu – şofer imprudent, CTP – vatman troglodit?

  1. Cobol spune:

    Ma dar Popescu asta nu circula prin Bucuresti cu Dacia aia de care zici? La naiba, 2-3 ani daca ai condus aici si deja a incercat un vatman sa dea peste tine, in intersectie in care ai voie sa faci la stanga, darmite undeva aiurea pe sine. Asta pe ce lume traieste, o fi Dacia aia a lui un covor fermecat?

  2. paul spune:

    Daca ar exista un echivalent al zmeurei de aur, probabil ar fi castigata de catre CTP pentru nivelul moral al articolelor. Primul lucru pe care l-am invatat ca si medic a fost urmatorul „esti cel mai prost medic pentru famila ta”- cu alte cuvinte – nu te lasa influentat de sentimente.
    Extrapoland la jurnalism (parerea mea) – un jurnalist ce se lasa coplesit de sentimente ar trebui sa renunte la a mai scrie pentru a nu cadea in ridicol.
    Cu stima
    Paul

  3. optimvs spune:

    @Cobol: foarte buna observatia ta, am adaugat P.P.S.S.-ul in urma ei.

    @Paul: recunosc cinstit ca in studentie am avut iluzii cu privire la nivelul moral al lui CTP. Pe urma am ajuns sa lucrez direct cu el si iluziile alea s-au dus pe apa Sambetei dupa mai putin de o luna…

  4. vlad spune:

    Vatmanul a inceput sa franeze abia cand l-a recunoscut pe Lucescu!
    Si eu am avut un incident cu un vatman care, din pricina ca am facut stanga prin fata lui, regulamentar si fara sa-l impiedic, a oprit tramvaiul si s-a dat jos la mine cand asteptam in scuar sa treaca masinile care veneau din sens opus. Cand a vazut ca nu ma impresiona, a luat parghia metalica de schimbat macazul si a inceput sa o fluture deasupra capului.

  5. kengo kuma spune:

    poate ati uitat de accidentul de acum cativa ani cand un tramvai condus de vatmanul Vlad Tepes (chiar asa il chema) a spulberat o dacia cu 4 tineri omorandu-i pe toti in intersectie la Maica Domnului. A fost vina lui, n-a acordat prioritate, s-a stabilit la ancheta. Stiti ce a zis dupa accident? Ca el era tramvai in miscare si avea prioritate indiferent de situatia de trafic.

  6. greudegasitid spune:

    Usor patetica chestia cu „rămâne să fie stabilit cu certitudine de anchetatori”. Imi inchipui ca in majoritatea cazurilor in care sunt implicate persoane bogate si cu relatii vina este intotdeauna a celuilalt.
    Daca nu era atat de limpede vinovatia lui Lucescu, vatmanul era acum arestat sau in tot cazul haituit ani de zile in justitie. Si nu sunt sigur ca a scapat.
    Daca a intrat intentionat? Poate a crezut ca trece pana la urma, poate l-a vazut tarziu.

  7. dinamovistu' spune:

    sa scrii atat de urat despre unul dintre cei mai populari romani de pe planeta e tipic pentru hater-ul Popescu care nici nu ia in calcul varianta ca poate, lui Luce nu i s-a parut. Oricum, Luce a fost cat se poate de corect si a zis „parca”. Asa i s-a parut. Nu avea voie? Nu e o tara libera? Vi-l imaginati pe Popescu, in anii 50, cu mutra din poza de mai sus, demascand elementele dusmanoase?

  8. optimvs spune:

    @greudegasit: 1. Verifica ce inseamna „patetic” in romana, o sa ai o surpriza 😉

    2. In cazul tramvaielor e foarte greu de stabilit distanta de franare, care e singurul factor relevant in cazul de fata. Cum spuneam si in postare, una e sa se demonstreze ca ala a franat cat era omeneste posibil fara a periclita pasagerii, si cu totul alta e daca se dovedeste ca a franat doar in ultima clipa, cand ciocnirea devenise inevitabila, desi avea timp sa faca asta mult mai devreme.

    @dinamovistu: mi-e foarte usor sa mi-l imaginez, de-aia am si folosit poza cu pricina. In asa-zisul articol al lui Popescu nici nu se punea problema ca Lucescu ar putea avea dreptate in legatura cu vatmanul, cu toate ca orice om care circula prin Bucuresti de mai mult de cateva zile stie cum se reped vatmanii in masini cand au ocazia.

    @vlad: nu ma mira incidentul pe care-l povestesti, cum spuneam, am un unchi care a scapat cu viata doar pentru ca a sarit din masina cand a vazut ca vatmanul intra intentionat in el.

    @kengo kuma: din pacate asta este in general mentalitatea vatmanilor din Romania. Sigur ca exista exceptii, dar sunt destul de rare, din pacate. Singurele situatii in care vatmanii chiar incearca sa evite accidentul sunt cele in care ar fi clar vinovati. Daca masina incalca codul rutier, ar sari si de pe sine daca ar putea, ca s-o loveasca mai bine…

  9. vlad spune:

    nu stiu de ce nu a facut inca nimeni reconstituirea, filmul accidentului sau de ce politia nu face publice distanta de franare, viteza de impact etc.
    E adevarat, conjunctura era proasta, tramvaiul venea la vale intr-o zona unde, de obicei, o calci pentru ca e liber.

  10. optimvs spune:

    Tramvaiul chiar n-are voie s-o „calce”, exact din cauza masei enorme pe care o are.

    E foarte posibil ca distanta de franare sa nu poata fi stabilita in mod obiectiv, iar pe baza marturiilor gen „era departe” n-o sa-i faca nimeni nimic vatmanului. Pe asta mizeaza si ei cand dau intentionat peste masini.

  11. burgermeister spune:

    Optimus, vezi ca-ti raspunde zoso la articol. Dupa capul lui vatmanul ne-a facut la toti un bine ca a dat peste Lucescu.

  12. cenusarul spune:

    misto concertul lui CTP. daca reuseste sa compuna o sonata cu 3 parti cantata la cap, de 30 de minute, o sa ne-o cante la Atheneu, in cadrul Festivalului Enescu din 2013. Tempo-ul va fi cheia succesului iar virtuozitatea in succedarea saisprezecimilor va fi aplaudata la scena deschisa.
    Iata viitoarea cronica din jurnalul festivalului:
    „Sonata ” Lunii”, quasi una fantasia, de CTP, noua capodopera creatiei contemporane romanesti, nu este inspirata de Beethoven, ci de aspectul craniului compozitorului, precum si de continutul acestuia.
    Prima parte, de deschidere, Adagio sostenuto, a fost cantata intr-un pianissimo magistral, cu mici si lente clampaneli la parietal, generand o lamentatio a cutiei ucrainiene.
    A doua parte (dupa ce audienta, inmarmurita, a uitat pana si prostul obicei de a aplauda intre parti), alegretto, a propus lovirea rapida dar delicata a capului cu ambele maini, in timp ce gura zambea permanent, indiferent de jocul obrajilor. Culoarea deja rosie a cheliei compozitorului arata zbuciumul interpretativ dar si faptul ca, deja, muzicianul nu mai putea judeca limpede situatia.
    Partea a treia si ultima, presto agitato, a insemnat, literalmente, pumni in cap, dati cu sete din toate unghiurile. Pentru un efect sonor accentuat, interpretul a purtat doua boxuri metalice, aratand ca sacrificiul pentru muzica nu este doar o figura de stil elitista. La finalul partii, cutia craniana a pleznit, imporscand cu sange spectatorii din primele randuri care aplaudau, in picioare si cu fetele extaziate, efortul magistral al Maestrului… Apoi a aparut Raed Arafat si a strans de pe scena corpul care inca mai agita boxurile, in timp ce specatatorii norocosi doseau prin buzunarele smokingurilor bucati de creier si oase ale cantaretului fara cap. „

  13. vlad spune:

    @cenusarul, LOOOL!!!!

    Pacat ca nu va putea propune un trio in sol minor pentru cap, frunza si os de peste ! : )

  14. optimvs spune:

    @Cenusarul: pacat ca n-ai stiut unde sa te opresti, pana la faza cu improscarea cu sange samd era realmente o satira foarte reusita… Linia dintre sublim si penibil e foarte fina, ai grija pe viitor.

    Oricum, faza cu „a propus lovirea rapida dar delicata a capului cu ambele maini, in timp ce gura zambea permanent, indiferent de jocul obrajilor. Culoarea deja rosie a cheliei compozitorului arata zbuciumul interpretativ dar si faptul ca, deja, muzicianul nu mai putea judeca limpede situatia.” ramane memorabila 😆 😆 😆

    @Burgermeister: Vad ca pitecantropul nu se dezminte, chiar vrea sa demonstreze cu fiecare postare ca-i cel mai prost om din blogosfera 😆

  15. vlad spune:

    mie tocmai ultima fraza din textul cenusarului, cea cu „Cantaretul fara Cap” imi place. Are sens si denotativ si conotativ, ma gandesc la legenda „Calaretului fara cap”. : )))) Asa e CTP: un calaret fara cap al presei romanesti. La el bila gandeste si capul argumenteaza gandirea bilei (popular, fiere).

  16. optimvs spune:

    Se poate, doar ca pana la metafora Calaretului fara Cap trebuie sa treci prin „cutia craniana a pleznit, improscand cu sange spectatorii din primele randuri care aplaudau”…
    Stiu ca traim vremuri in care se baga blood&gore in orice, dar macar satira ar trebui scutita…

  17. vlad spune:

    se poate satiriza orice, inclusiv un scenariu blood&gore grefat pe un concert la cap. Este motivul pentru care oamenii nu canta la cap ci folosesc instrumente de rezonanta. Ca daca rezona capul ca lauta si nu-i durea dupa spectacol, n-am fi avut orchestre, ci armate de insi care isi trag castane.

  18. optimvs spune:

    Eu spuneam altceva, si anume ca o satira buna nu are nevoie de blood&gore.
    Sigur, se poate argumenta ca o chestie atat de anormala ca un „concert la cap” 😆 poate cere abordari la fel de nefiresti, dar pur si simplu nu sunt de acord cu acest punct de vedere.

    Unorul de calitate este de sine statator, nu are nevoie de recursul la instinctele primare.

  19. grigore spune:

    Optimvs, cel putin la masini, daca unul, nu iti agorda prioritate, sau face o manevra ilegala si tu nu mai ai reactia sa franezi, practic nu mai franezi, NU AI NICI O VINA. Mi-sa intamplat si mie o chestie din asta, cineva nu mi-a acordat prioritate, venind dupa un drum fara prioritete, eu nu am mai avut reactia sa franez, m-am blocat. NU am avut nici o vina.

  20. optimvs spune:

    Tot ce spui acolo e 100% corect, doar ca n-are legatura cu accidentul lui Lucescu.

    Tramvaiul ala a mers aproape 100 de metri in timp ce masina STATEA PE SINE si a dat peste ea, chipurile pentru ca n-a putut frana la timp. Asta in conditiile in care tramvaiul respectiv abia plecase din statie (care statie se afla DUPA intersectia de la APACA, pentru cine nu cunoaste zona).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: