Cum să NU faci reclamă în social media – lecţia #clujcitybreak

 Recentul scandal creat în mediul online de tentativa lui Emil Boc de a promova Clujul ca destinaţie de week-end prin intermediul social media (tentativă botezată #clujcitybreak ) a demonstrat, dacă mai era nevoie, că reclama în mediul online urmează fix aceleaşi principii străvechi ale advertising-ului.  Ca să vă scutesc de căutat, vă fac eu rezumatul pe scurt: Boc a invitat (pare-se pe bani publici) câţiva bloggeri la o mică excursie la Cluj, urmând ca ăştia să scrie pe bloguri/facebook/twitter ce frumos e oraşul şi ce plăcut e să petreci acolo un sfârşit de săptămână, vizitând una-alta, bătând centrul şamd.  Până aici nimic nasol, numai că, ghinion, o parte din cei invitaţi erau fix gaşca lui Zoso, remarcaţi de-a lungul timpului prin insulte ca la uşa cortului la adresa unui număr imens de persoane, pişcotăreală în formă agravantă, băsism din interes şamd.

 Ce a urmat a fost o lecţie de manual din seria „dacă încerci să faci reclamă cu gunoieri o să creadă lumea că vinzi tomberoane”. Câţiva inşi dintre NENUMĂRAŢII care au fost porcăiţi de-a lungul timpului de această gaşcă au fost pe fază pe twitter şi au început să-l întrebe pe Boc (mă rog, pe băiatul care butona contul, dar cine participa la discuţie vedea acolo „Emil Boc” nu „Gogu de la Comunicare”cum e cu reclama făcută prin intermediul unui individ care la un eveniment similar a urinat într-o piscină din Bulgaria etc etc. De aici până la înjurături dintre cele mai ţigăneşti (specialitatea lui Zoso&co ) n-a fost decât un pas iar „evenimentul” de pe twitter s-a dus naibii cu o viteză înfiorătoare.

 Culmea e ca Boc, personaj despre care ştiţi prea bine ce părere am, încerca să facă un lucru foarte bun: să-şi prezinte oraşul (altfel destul de curăţel, chiar dacă nici pe departe la fel de frumos ca Sighişoara sau Sibiul) ca destinaţie de week-end. Nici mediul ales (bloguri, social media) nu era o idee neapărat rea, având în vedere costurile mici. Dar la naiba, când eşti ditamai primăria şi mai mult ca sigur ţii pe bani publici un ditamai departamentul de comunicare, cel mai banal lucru pe care îl poţi face e să verifici niţel ce mai scrie pe blogurile alora pe care vrei să-i inviţi. Sunt convis că şi ultimul ciumete care lucrează la departamentul ăla îi spunea după 10 minute primarului „şefu’, vezi că Zoso ăsta s-a înjurat cu jumătate de România şi e prost grămadă, se ceartă despre orice şi o face cu cele mai idioate argumente posibile şamd” .  Sigur, nu discut aici strict cazul lui Boc, care probabil că n-a avut de ales, având în vedere lătrăturile întru băsism ale lui Zoso&Co, vorbesc în general, că n-o fi Clujul primul sau ultimul oraş care să fie promovat în social media. Şi chiar Boc, care e totuşi profesor universitar şi se comporta relativ decent pe plan local, în Clujul lui, nu cred că îşi dorea să fie asociat cu chestii care implica mamele particpanţilor şamd. 

 În fine, pentru ca tacâmul să fie complet circul si ruşinea pentru Primăria Cluj să fie maxime, echipa de pişcotari ai lui Zoso s-a apucat apoi să-i spurce pe cei care le stricaseră pişcotăreala. Şi dă-i cu plângeri la Baroul Bucureşti (băiatul care povestise episodul cu urinatul în piscină e avocat stagiar) pe motiv că „nenea, ăsta înjură” deşi omul nu făcuse altceva decât să răspundă la injuriile care-i fuseseră adresate.  Chestie cu care ajungem la concluzia pe care am mai scris-o de vreo 20 de ori: până când mai toată lumea prezentă în mediul online nu se uneşte pentru a pune la punct aceste infecţii umane (să le spunem „lotul Zoso”), online-ul românesc va continua să fie poluat de aceste eczeme pe două picioare, care nu ştiu decât să-şi ascundă prostia, incultura şi lăcomia în spatele agresivităţii şi a atacurilor în haită.

Anunțuri

15 Responses to Cum să NU faci reclamă în social media – lecţia #clujcitybreak

  1. GreuDeGasitID spune:

    Si asa am priceput de ce au tabarat o gramada de blogari pe avocatul ala 🙂 O multime de articole, capturi de ecran… o nebunie.

  2. optimvs spune:

    Nu o gramada de bloggeri ci doar cativa fomisti din gasca lui Zoso.
    Ce mi se pare mie important in chestia asta nu e ca s-a injurat unu’ (oricine ar fi el, intamplator baiatul asta ii ridiculizeaza de ani de zile pe cei din gasca cu pricina, cu destul spor) cu niste piscotari. Ci faptul ca o primarie care facea in principiu ceva bun a ajuns in centrul unui scandal jegos doar din cauza ca si-a asociat imaginea cu Zoso&Co.

  3. GreuDeGasitID spune:

    Pai caută „blog” pe google … zoso este al treilea.
    Sunt implicați in tot online-ul. Au vizitatori. Sunt greu de evitat.
    Daca Boc a învățat ceva din povestea asta si data viitoare ii evita tot nu scapă de probleme.
    Este ca si cum nu o chemi la botez pe vrăjitoarea cea rea 🙂

  4. optimvs spune:

    Complet fals. 😀

    Ia cauta „blog” pe alte motoare de cautare. Surpriza? Pai nu, toata cioaca e la echipa .ro a google, acolo isi are baza „succesul” in online al lui zoso&co. Dar despre asta cu alta ocazie.

    Cat despre „vrajitoarea cea rea”, sa fim seriosi, odata ce au mancat de la Boc meniul zilei de la un restaurant ieftin, nu-l mai pot injura daca nu-i cheama tura urmatoare, ca ar fi prea evident cat de piscotari sunt 😆

  5. GreuDeGasitID spune:

    Care alte motoare? Google este folosit in Romania.

    Ce vorbesti? Crezi ca se jeneaza? Ce parere buna ai despre piscotarii lui Zoso!

    • optimvs spune:

      O sa razi, dar unii dintre ei, chiar daca sunt piscotari si au un caracter deplorabil (altfel nu te poti asocia cu zoso) nu vor sa fie cunoscuti drept ridicolii online-ului romanesc.

      Cat despre „google este folosit in Romania” crezi ca o sa mai dureze mult pana o sa inceapa lumea sa-si dea seama care-i treaba cu google.ro? 😆

    • optimvs spune:

      Deci dovada ca nu s-ar fi cheltuit bani publici este „a zis cutare si eu il cred”? 😆 Mda 😆

      Oricum, intelege ca nu asta e subiectul postarii mele, ci faptul ca evenimentul nu numai ca nu si-a atins scopul, ba chiar a produs un buzz negativ din cauza ca au fost invitate cateva persoane absolut nefrecventabile (zoso samd)

      Exista slava Domnului suficienti piscotari care au trafic si nu s-au injurat cu jumatate de Romanie, nu posteaza aproape zilnic imbecilitati clar demonstrabile ca atare samd. Cei care organizeaza asemenea evenimente ar trebui sa aiba un minim discernamant, daca vor sa-si mai atinga si scopul.

  6. cobol spune:

    Sa-l inviti pe zoso la un eveniment prin care vrei sa-ti faci reclama e ca si cum l-ai invita pe Mihaescu sa joace rolul Garcea in timp ce prezinta Oscarurile. Tot ce poti reusi cu asta e sa arunci intregul eveniment in ridicol.

    • optimvs spune:

      Ar fi o diferenta esentiala, si anume ca Mugur Mihaescu a avut destula minte incat sa-si monetizeze al naibii de bine abjectia. Bietul Vali Petcu / Zoso a ramas un fomist, in ciuda faptului ca este probabil cea mai abjecta creatura din online-ul romanesc.

  7. cenusarul spune:

    bietul Boc! E ca atunci cand a cazut in studioul lui Andrei Gheorghe. N-a avut nicio vina, dar n-a cascat ochii suficient, incercand sa fie politicos si condescendent. Mie sa stii ca imi place de el pentru ca, desi era portavocea lui basescu, a avut curajul sa se opuna proiectului de la Rosia Montana.
    Ma mira ca a apelat la Zoso, care a papat din palma lui gabriel si apoi a lins mana care l-a hranit…

    • optimvs spune:

      Mai corect e doar „care a lins mana RMGC pentru niste firmituri”. Cand spui ca „a mancat” se gandeste lumea ca i-au dat aia cine stie ce sume 😆 In fapt, asta se prostitueaza pe o masa tip „meniul zilei” la un restaurant de doi lei.

  8. […] anul 2013 se acordă unui pluton de oameni inimoși, organizatori ai evenimentului #clujcitybreak, un eveniment menit să îl scoată de la naftalina politicii pe cel pe care câștigătorii Buhei de argint îl numeau cu mare drag „piticul atomic”. Trei […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: