Orlando Nicoară, incompetentul care a reuşit să îngroape ProSport

Orlando declara ieri, ca orice „priceput” care duce de râpă un ziar, că urmează succese măreţe în online, de parcă existenţa printului împiedicase cumva site-ul porsport.ro să-şi ia zborul spre culmile online-ului românesc.  Şi, cine ştie, poate că Sârbu chiar îl crede pe „băiatul cu site-urile” pe care l-a pus în martie 2011 şef al Mediafax Group. Ce ne interesează pe noi însă nu sunt vrăjelile lui Orlando despre transformarea site-ului aproape pornografic prosport.ro în steaua www-ului .ro, ci realitatea crudă a cifrelor de care acest impostor într-ale printului se fereşte ca de foc.

Să facem aşadar o scurtă recapitulare a evenimentelor: pe 18 martie 2011, Realitatea anunţa numirea lui Orlando Nicoară ca director general al Mediafax Group. În aprilie 2011 (lună pe care managementul lui Orlando nu a apucat s-o influenţeze) prosport VINDEA  în medie(conform BRAT)  25.489 de exemplare pe zi. După doi ani de management genial marca Orlando, în martie 2013, tot conform BRAT, Prosport mai vindea doar 12.625 de exemplare pe zi, adică fix jumătate. Ş în martie se opresc raportările către BRAT ale ProSport, vă las pe voi să ghiciţi de ce.

Nu-i uşor să duci de râpă în felul ăsta un ziar de sport, mai ales într-o ţară în care poporul mănâncă fotbal pe pâine, dar desigur că în ziua de azi orice manager nepriceput dă vina pe criză şamd. Să vedem însă cum a afectat criza vânzările principalului concurent al ProSport:  în aprilie 2011 Gazeta Sporturilor vindea, conform BRAT, 35.997 de exemplare pe zi.  Doi ani mai târziu, în aprilie 2013, Gazeta Sporturilor vindea 29.630 de exemplare în medie pe zi. Aşadar o scădere de numai  17.7% pe exact acelaşi interval de timp în care tirajul ProSport a scăzut sub jumătate!

Oricât ai da-o la întors cu poveşti despre inserturile din GSP şamd (iar Orlando tot face asta de ceva vreme, prin intermediul slugilor gen zoso pe care le întreţine în online), realitatea crudă a acestor cifre te pelsneşte peste bot cu o tărie înfiorătoare.

Morala: când numeşti ca manager peste un grup care are în portofoliu produse print semnificative un cetăţean care habar n-are cu ce se mănâncă business-ul ăsta, n-ai cum să te aştepţi la nimic bun. Când respectivul cetăţean a ajuns pe respectiva poziţie dând tare din coate (în august 2010 era numit director media şi de vânzări, în martie 2011 făcea ţup în funcţia de director general, ca urmare a expedierii la CME a  altei „lumini” – Cosmina Noaghea) iar pe urmă se ocupă de tot felul de învârteli personale, reţeta pentru dezastru este completă.   (cel mai recent exemplu al afacerilor personale ale lui Orlando este elefant.ro, dar sunt al naibii de multe în ultimii doi ani)

Pe scurt, Adrian Sârbu culege fix ce a semănat: a plătit în 2007 nu mai puţin de 8.3 milioane de euro pentru ProSport şi acum rămâne cu un prăpădit de site cu certe valenţe pornografice. Sunt curios dacă acest om, care totuşi a creat prima televiziune comercială de succes în România, îşi dă seama, măcar acum, de uriaşele erori pe care le-a comis în administrarea produselor print de top pe care le-a cumpărat pe bani mulţi în perioada 2007-2008?

8 răspunsuri la Orlando Nicoară, incompetentul care a reuşit să îngroape ProSport

  1. cobol spune:

    Aproape ca nu-mi venea sa cred ca ajunsese prosport la 12.000 de exemplare, am dat pe BRAT si mai ca ma frecam la ochi. Ce naiba a facut Orlando asta acolo?

  2. optimvs spune:

    A facut ce stia sa faca si in online. Dat fiind specificul ziarului, a rezultat un soi de combinatie intre Cancan si rubrica de sport din „The Sun”.
    Cine ar da bani sa citeasca asa ceva?
    Baietii astia invatati sa faca „succes” in online cu craci si tate nu pricep neam ca in print e nevoie de altceva. Una e sa smulgi un click cu un titlu gen „Ah ce tate are cutarica”, pentru ca acest click nu-l costa nimic pe cel care-l da, si cu totul alta e sa faci omul sa bage mana in buzunar ca sa cumpere ziarul.

  3. Stan patitu' spune:

    Problema lui Sarbu a fost ca in anturajul lui imediat nu existau oameni care sa se priceapa la print. Si nici n-a cautat sa aduca pe cineva priceput din afara.

  4. optimvs spune:

    Corecta observatia, ce era sa se aleaga de ProSport cand grupul a fost condus mai intai de Noaghea si apoi de Orlando?
    Sincer, eu ma intreb daca Sarbu se crede cumva un vizionar care pur si simplu renunta la print pentru ca isi inchipuie ca nu are nici un viitor, sau chiar n-a fost in stare sa gaseasca omul potrivit pentru a tine ziarele din grup pe linia de plutire? Pana la urma cred ca adevarul e pe la mijloc, in sensul ca n-a gasit omul si pe urma a dat-o in viziuni, cand deja rezultatele erau dezastruoase.
    Totusi a dat peste 8 milioane pe ZIARUL ProSport, daca avea viziuni despre viitorul online de banii astia facea de la zero 100 de site-uri de sport😆

  5. cenusarul spune:

    inca un om capabil. Tocmai a dovedit ca poate deveni prim-ministru. Daca da si foc la ziar si fuge razand de la locul incendiului, se poate spune ca poate deveni si presedinte!

  6. optimvs spune:

    El saracu’ s-o pricepe sa faca trafic punand 1000 de site-uri tip craci&tate sa-si dea linkuri intre ele. Fraier e ala care crede ca 1. traficul ala chiar inseamna altceva decat niste labagii care se uita toata ziulica la craci si tate si 2. ca un cetatean care se pricepe la asa ceva e bun sa conduca un grup care are in portofoliu niste ziare.

  7. cobol spune:

    Vad ca zice la el pe blog ca nu pleaca nimeni, asta sa insemne cumva ca au dat deja afara jumatate din redactie?

  8. optimvs spune:

    Avand in vedere ca modelul de business al lui Sarbu e bazat pe japca in ceea ce priveste personalul, nu m-ar mira ca asa sa stea lucrurile.
    Asta nu e insa relevant in ceea ce priveste „succesul” lui Orlando cu brandul ProSport, decat in masura in care se poate discuta despre felul in care politica salariala a impiedicat aducerea unor redactori care sa faca performanta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: