Să râdem cu Sima, fostul patron de la Hotnews

Foarte pe scurt, pentru cine nu ştie: Sima e ăla care a şters-o în Islanda, după ce i-a lăsat fără o parte din parale pe oameni gen Dăianu. Şi care, în timp ce se juca de-a bursa pe la Sibiu, patrona oficina băsistă de mare abjecţie numită Hotnews. Prin 2012 a şters-o subit din ţară, lăsând în urmă o mare gaură financiară de pe urma căreia susţine şi acum că n-ar fi profitat.  Una peste alta, e uşor neclar pe unde-şi mai face Cristian Sima veacul acum, dar cert e că-l macină dorul de a mai fi băgat în seamă, barem din când în când, de media românească. Aşa că, firesc, şi-a tras blog.

În urmă cu câteva luni a scris o primă postare despre cum punea el ţara la cale cu Coldea & Maior şi despre cum „umbrele” (de data asta cele din zona pesedistă) l-ar fi făcut până la urmă în foi de viţă, mă rog , clasicul delir paranoic al unuia care a ajuns la fundul sacului şi încearcă să se convingă măcar pe sine cât de tare a fost la un moment dat. Sigur că înainte de 2012 Sima nu era chiar nimeni, dar era şi tare departe de ceea ce-şi închipuie el că a fost. Una peste alta, toată treaba părea ceva gen „one time job”,  o chestie scrisă la beţie într-un motel rural din pustiul islandez, doar că Sima a reapărut ieri cu nişte chestii despre Ponta şi Iohannis.  Iar aici începe distracţia, pentru că despre Ponta a scris un fonfleu de propagandist băsist, ceva total neinteresant stil „apocalipsa prin Ghiţă” dar în privinţa lui Iohannis (pe care încearcă totuşi să-l propună drept soluţia mai puţin rea)  se vede treaba că Sima are nişte resentimente de un ridicol desăvârşit.

Citez din creaţia marelui comic  fost patron de la Hotnews:

 

Rar mi-a fost dat să văd pe cineva uitându-se prin mine fără să schiţeze niciun zâmbet sau încruntare. Am avut senzaţia că ori abia aşteaptă să se termine întâlnirea, ori era total blocat de ceea ce-i spuneam. Părerea mea, şi atunci, dar mai ales acum, după ce l-am văzut în campanie, e ca Johannis nu vorbeşte rar pentru a câştiga timp de gândire, ci pentru ca nu reuşeşte să se concentreze şi să spună concis şi coerent ce vrea. Aduceţi-vă aminte de primul mesaj de după turul I: “Acum ştim că am rămas doi în cursă, eu şi domnul Ponta”. Această frază a spus-o pentru că nu reuşea să scoată o idee coerentă, şi asta îl apăsa. Am plecat de la Johannis din Primărie cu promisiunea că voi fi sunat înapoi şi că vom continua discuţia. Aştept şi azi să fiu sunat! Poate i-am făcut impresia unui escroc sau poate am folosit prea multe cuvinte deodată… Cu timpul, vom afla!”

Recunosc sincer că la faza asta m-a buşit râsul în faţa monitorului, umorul involuntar al unor indivizi care suferă grav de mania grandorii fiind pentru mine una din cele mai amuzante forme de distracţie. Mă întreb dacă lui Sima i-o fi trecut vreo clipă prin cap că o afirmaţie gen „poate i-am făcut impresia unui escroc” sună nespus de hazliu în gura unuia care a şters-o în Islanda în timp ce păgubiţii urlau după bani?

Faza povestită de el fugitivo mi-a readus imediat în memorie un episod din 1991 sau 1992, când aşteptam pe culoarul vagonului să plece trenul din gară iar un individ la vreo 30 şi ceva de ani m-a abordat încercând să-mi propună o combinaţie din care aş fi câştigat sume uluitoare dacă-i înmânam lui acolo pe loc nişte bani. Cam tot aşa mă uitam şi eu prin ăla, deşi eram un puştan . Doar că, spre deosebire de Iohannis, n-am putut să nu-l întreb dacă ar vrea banii înainte s-o ia trenul din loc, ca să-i scutesc efortul de a trage semnalul de alarmă sau de a se ascunde prin toalete până la următoarea oprire?

P.S.  Momentul de glorie publică al lui Sima a fost cel în care l-a umilit pe Turcescu, întrebându-l în direct ce înseamnă CNN şi dându-i bila neagră chiar la el în studio. Dacă se mulţumea cu asta şi cu statutul de fugarul misterios care a furat sau nu banii unor şmecheri, măcar nu risca să râdă lumea de el…

8 răspunsuri la Să râdem cu Sima, fostul patron de la Hotnews

  1. cobol spune:

    Acum e prima oara cand il leg pe omuletul ala cu palarie ciudata care l-a plesnit pe Turcescu de hotnews si de brokerul fugit unde-a intarcat mutul iapa. Spune si asta ceva, tipul nu este un personaj mainstream dar vad ca tare si-ar fi dorit sa fie.

  2. GreuDeGasitID spune:

    tipul este amuzant dar intotdeauna l-am considerat un soi de escroc, debitul verbal, aerul jmecher…

    • optimvs spune:

      Pe tine te-a durut ce i-a facut lui tov colonel😆

      Serios vorbind, imi si imaginez scena cu Iohannis stand si uitandu-se la asta in timp ce se gandea ceva gen „uite ce trebuie sa ascult eu din cauza ca sunt primar”. Iar in timpul asta Sima dandu-i cu Dow Jones samd, cam ca Ostap Bender la clubul sahistilor din Vassiuki😆

  3. burgermeister spune:

    Buna asta cu Ostap, deci asa a ratat Klaus ocazia unica sa transforme Sibiul in New York. Ce ti-e si cu sasii astia domle, nu pricep ei ce bine ar fi sa-l lase pe un Sima sa faca afaceri cu banii lor, of of si-un cartof copt la cenusa vulcanica in Islanda.

    • optimvs spune:

      Din povestioara lui Sima reiese doar ceva cu niste obligatiuni municipale, dar oricum, cam asta e pana la urma ideea. Santa Klaus a stat si-a ascultat politicos pentru ca Sima venise cu pile, dupa care a incheiat discutia cu clasicul „va sunam noi”.
      Sunt curios cum ar fi decurs intrevederea asta acum vreo 300 de ani, probabil am fi citit in cartile de istorie nu numai despre defenestrarile de la Praga ci si despre defenestrarea lui Sima de la Sibiu.

  4. Erika spune:

    Lipsa de profesionalism, complet tratat cu superficialitate subiectul. Jurnalism romanesc de doi bani

    • optimvs spune:

      Poate n-ai inteles despre ce e vorba. Sa mai incercam odata: postarea este despre umorul involuntar din povestea lui Sima. Care Sima se intreba mirat „poate i-am facut impresia unui escroc” cu toate ca el este fugit din tara iar pagubitii urla dupa bani =))
      Cand mai vorbesti despre superficialitate incearca intai sa intelegi ce zice interlocutorul…

Lasă un răspuns

