Ziua în care CCR şi CSM şi-au amintit ce-i aia Justiţie

justitie

Decizia de azi a CCR prin care întreaga furtună din găleata Pieţei Victoriei a fost aruncată în derizoriu face mult mai mult decât să arate absurditatea unor proteste ai căror participanţi nu înţelegeau nimic din ordonanţa 13.  Era clar pentru orice om cu minime noţiuni juridice că ordonanţa nu reprezintă un conflict de natură constituţională, nu exista nici cel mai mic dubiu în acest sens. Întrebarea era în ce măsură CCR îţi va îndeplini corect rolul şi va îndrăzni să le arunce în faţă manifestanţilor din Victoriei un adevăr pe care aceştia nu doreau deloc să-l audă? Un adevăr care totuşi  trebuie să stea la temelia oricărui stat de drept: constituţionalitatea sau neconstituţionalitatea unui act normativ nu se schimbă în funcţie de umorile unei mulţimi.

Ei bine, CCR şi-a adunat curajul şi a sfidat uriaşul val de ură. Atenţie, decizia de azi se referă doar la sesizările făcute de Iohannis şi de şefa CSM pe o speţă de un absurd desăvârşit: un aşa-zis conflict constituţional între instituţii.  Care evident că nu exista, întrucât treaba Parchetelor este să aplice legea nu s-o facă, în vreme ce Guvernul chiar are atribuţii legislative.

Pe de altă parte, sesizarea lui Ciorbea se judecă mâine, iar aceasta este una mult mai serioasă şi care ar putea, pe termen lung, avea efecte foarte benefice pentru România. Avocatul poporului a sesizat CCR pe „”neîndeplinirea existenţei urgenţei şi a cazului excepţional care să permită adoptarea unei astfel de ordonanţe de urgenţă”. Practic, dacă CCR îi dă mâine dreptate lui Ciorbea, se creează un precedent extrem de important care va opri orice Guvern (prezent sau viitor) să abuzeze de Ordonanţele de Urgenţă în felul în care au făcut-o sinistrele guverne Boc sau Cioloş.

Al doilea eveniment major petrecut astăzi a fost decizia CSM prin care judecătoarea Camelia Bogdan a fost scoasă din magistratură. Cei care au urmărit toată tărăşenia procesului Voiculescu/ICA/Telepatia/whatever ştiu despre ce este vorba:  Ciuvică a prins-o pe această femeie că judeca plângerea Ministerului Agriculturii la adresa lui Voiculescu în vreme ce lua bani de la.. Ministerul Agriculturii şi mergea la un simpozion pe cheltuiala aceluiaşi Minister.  Halucinant nu e faptul că judecătoarea Bogdan a fost ejectată din magistratură (având de altfel dreptul să conteste decizia în Justiţie) ci doar faptul că a fost nevoie de atâta timp şi mai ales de înregistrarea lui Ghiţă pentru a lua această decizie. Pentru că fără a auzi vocea lui Băsescu povestind despre scoaterea lui Mustaţă din complet (prin arestare) şi despre introducerea lui Bogdan pentru a da o sentinţă decisă dinainte, nu ştiu care ar fi fost decizia CSM-ului.

Chiar şi aşa însă, excluderea Cameliei Bogdan reprezintă primul pas pe care CSM-ul î face pe lungul drum spre normalitate. La capătul căruia instituţia ar trebui să devină ceea ce legea prevede de fapt: forul care sancţionează magistraţii care se abat de la litera şi spiritul legii.

 

33 de răspunsuri la Ziua în care CCR şi CSM şi-au amintit ce-i aia Justiţie

  1. 🙂 Așteptam articolul ăsta. Aproape că-l anticipam.
    Excluderea din magistratură înseamnă că te reprofilezi cu totul sau poți fi, măcar, avocat?
    Pentru că, dacă ex-judecătoarea Bogdan ar putea fi acceptată în barou, pasul ăsta mic spre normalitate mi se pare foarte mic!

    • optimvs spune:

      CSM i-a dat sanctiunea maxima prevazuta de lege (erau si altele ridicol de mici in raport cu gravitatea faptei -un judecator sa ia bani de la una dintre parti). Dar atributiile CSM se refera la magistrati, nu la avocati. Daca o sa solicite intrarea in Barou, e treaba baroului sa-i respinga cererea.
      Pe de alta parte insa, nu vad de ce n-ar exista si o latura penala a faptei. Daca un judecator lua 10000 de lei de la o fundatie a lui Nutu Camataru inainte sa-i judece un proces (cat a luat Camelia Bogdan de la Ministerul Agriculturii) il saltau cu mascatii si ii dadeau pedeapsa maxima pentru luare de mita.

  2. cobol spune:

    Ciutacii zic ca pe Camelia Bogdan au aruncat-o pentru ca a scapat porumbelul despre faptul ca alde Coldea si Kovesi ar controla cine castiga concursurile pentru posturile importante din Justitie.

    • optimvs spune:

      Sa fim seriosi, Coldea a zburat si nici Kovesi nu se simte prea bine. Mai degraba se incearca (si pana acum se reuseste) scoaterea din sistem a oamenilor compromisi in marile scandaluri ale regimului Basescu, pentru a permite supravietuirea statului paralel. Nu poti sa bati campii la televizor despre generali SRI carora nu le stii nici numele, dar cand Coldea a devenit cunoscut in fiecare casa din tara a fost momentul sa plece la pensie. Eu zic ca urmatoarea e Anaconda Istode.

  3. Nu cumva sunteți prea optimist, optimus? 🙂 Codruța nu se simțea bine când veneau înregistrările lui Ghiță. Între timp a intervenit scandalul ordonanței și fata s-a întremat în perioada protestelor,, că timpul le vindecă pe toate. Colac peste cucuvea, Ghiță tace.

    • optimvs spune:

      Din ce se aude pe ici pe colo se pare ca Ghita n-o sa mai guite nimic, dar eu zic ca in ceea ce o priveste pe Kovesi a spus destul. Cu Trump la Casa Alba zilele lui Kovesi la DNA sunt numarate. Victoria Nuland a plecat din post de vreo saptamana.

      • klaus spune:

        O fi plecat Nuland, da’ Kövesi tot strânge medalii de mare luptător împotriva corupției. De la, parcă prea multe, cancelarii europene.

      • optimvs spune:

        De cand a zburat Nuland nu stiu sa mai fi luat vreo medalie 😉

        Sigur ca sunt bune si aplauzele din Europa, dar nu astia ii tineau spatele.

      • klaus spune:

        Deci ăștia erau niște maimuțe, europenii? Eu mă străduiesc să înțeleg dacă se informau înainte de a „gratula” pe cineva.

      • optimvs spune:

        Sigur ca se informau. De la Macovei 😉

      • klaus spune:

        Cum interpretezi maratonul ăsta de interviuri ale LCK în presa externă?
        Din reacțiile jurnaliștilor reiese că o cred pe cuvânt. Nu era deontologic să confirme și din alte surse? Bănuiesc că jurnaliștii sau redacțiile au legături cu colegii din presa străină, nu?

      • optimvs spune:

        Kovesi nu da decat interviuri aranjate, fie umor ‘ziaristi’ de casa, fie cu intrebari cunoscute dinainte. Ziua in care va da unui jurnalist onest primul interviu pe bune o sa se incheie cu un masacru (la figurat vorbind, desigur).

  4. Azi, la radioul din mașină, am auzit că pe câmpia libertății totale au apărut unii care cereau aceleași taxe pentru firme românești și străine. Și au fost eliminați de Piață.
    Cine dracu e piața asta?

  5. Bătaie e atunci când pumnii și picioarele curg în ambele sensuri. După tonul ăluia care întreba „ce-aveți cu străinii?” ieșea linșaj. Poate cu morți, nu doar cu răniți.
    Faptul că unii s-au dus, floricică, să protesteze și ei pe tema lor, dovedește că foarte, foarte mulți dintre protestatari chiar cred că filmul care se toarnă acolo e fără regizor(i).

    • optimvs spune:

      E destul de clar ca peste 90% dintre cei care au participat in momentele de varf ale protestelor erau fraieri care nu intelegeau ca participa la o uriasa inscenare.
      Cat despre bataie, nu intamplator am mentionat mineriadele. Cand pumnii/picioarele/batele etc curg in ambele sensuri avem o lupta. Bataia poate fi si intr-un singur sens, cum a fost in 1990 de la ortac la demonstrant.

      • Exact! De la ortac la demonstrant.
        Mă aștept să dispară PSD-ul într-un mod inexplicabil. Și eu să mă mir că-i fac semne de bun rămas. Tocmai eu, care nu i-am iubit niciodată!

      • optimvs spune:

        Realitatea este ca Romania are nevoie disperata de o stanga autentica, militanta, macar pentru a contrabalansa propaganda securistica ‘de dreapta’. PSD-ul pare nascut pentru a pierde absolut toate razboaiele propagandistice pe care le-a purtat pe cont propriu.

  6. klaus spune:

    Ramona Ursu. Ce părere ai despre ea?

  7. Dragos spune:

    Mi-ar placea sa ti raspund pertinent dar stiu ca esti un handicapat asa ca nu m-am obosit sa raspund. Scuze.

    • optimvs spune:

      Comentariul asta l-am lasat ca sa vedeti cam care este nivelul intelectual al sustinatorului obisnuit al Procuroristanului. Astia sunt indivizi incapabili sa lege doua vorbe sau un argument cat de cat logic, dar manati din spate de o agresivitate verbala egalata doar de lasitatea cu care improasca laturi din anonimatul care ii defineste.

    • Dragoș, definește handicapat. Mintal? Locomotor? Ambele?
      Aș putea să zic și eu că prima caracteristică a prostului e că n-are îndoieli. El n-are păreri, are sentințe. Prostul mai are un cusur: decât să argumenteze, mai bine jignește. E mai simplu să dai o flegmă verbală decât să intri într-o polemică. Prostul își economisește întotdeauna răspunsurile pertinente (fiindcă nu le are) și preferă un scuipat în dialog, fiindcă în tezaurul său lexical găsești doar „mno” și „mbine” sau „csf”. Argumente, ioc.
      Te regăsești?

  8. optimvs, cred că vine momentul să scrii despre cum se stinge, tiptil, Piața Victoriei, acolo unde sute de mii de români încercau să-i pună secerii coadă de ciocan și ciocanului coadă de seceră. 🙂
    Dacă tot ești jurnalist și ai surse, dacă tot bănuim cine a început Piața Victoriei, poate n-ar fi lipsit de importanță să ne spui și cine sunt cei rămași. Pentru că ăștia sunt adevarații eroi. Au protestat pentru ceva ce n-au înțeles, dar acum când s-a topit subiectul protestului, continuă să protesteze din principiu.
    Avea bunicu o vorbă, când puneam sare în farfurie înainte de-a gusta: mă întreba de ce pun sare. Și eu ziceam că din principiu. Și el zicea că, până una-alta, pun din solniță.

    • optimvs spune:

      Chestia cu protestele mi se pare cam depasita. Sincer, mi se luase cu desavarsire de mizeria propagandistica si meteorologica de la noi si am plecat putin prin tarile calde, abia m-am intors.

      Am alte idei, cum ar fi de pilda o comparatie intre „pensionarii care voteaza pentru o suta de lei in plus” vs corporatistii care devin fiare cand un guvern isi propune sa oblige corporatiile sa mai plateasca totusi niste impozite si in tara unde castiga banii. Ba chiar are tupeul (al naibii guvern) sa puna si salariile mari la impozit pentru toata suma.

      • Da. Abia aștept să scrii despre cei care știu dureros ce e suta de lei, vs corporatiștii care nu sunt lăsați în banii lor.
        Eu citeam ultima dezvăluire a lui Tolo (de ce nu se găsesc medicamente?) și am descoperit așa o mizerabilă făcătură…
        Poate o să le scriu prietenilor din gară despre asta, ca să știe pe cine să înjure când nu-și găsesc medicamentele de tensiune.

        Tu, primul, că taci de 2 săptămâni! 🙂
        Am trecut de la dv. la tu fără să cer permisiunea. Sper că aș fi primit-o.

      • optimvs spune:

        Nici o problema 🙂

      • klaus spune:

        Zâmbesc acum. Trecuse ceva timp de când postasem întrebarea cu Ramona Ursu. Văzând că nu răspunzi, încercam să-mi închipui dacă am sărit calul cu ceva. Mă gândeam că ați fost colegi, că ți-e greu să dai un răspuns. renata te recomandase „merită citit”. Pentru mine nu-i puțin lucru.
        Am întrebat de Ramona Ursu pentru că am văzut-o distribuită de mulți pe facebook. Întrebarea mea a fost din comoditate, chiar n-aveam chef să mă lămuresc dacă respectivii fac bine s-o distribuie. Mă gândeam că poți să mă ajuți, postările ei mi s-au părut forțate.
        Dilema mea, abia acum urmează. A apărut în urma unei postări a Ramonei pe care am citit-o(postarea cu demisia). Oamenii care ajung să o distribuie, se raliază crezurilor ei sau o distribuie doar pentru că enunțurile ei se pliază pe crezuri personale dobândite anterior? Poate părea o întrebare din categoria „cine a fost primul, oul sau găina? Pe mină mă macină, deci o pun.

      • optimvs spune:

        Am fost plecat din tara, in general vorbind nici un comentariu civilizat nu ramane neaprobat, e doar o chestie de timp 🙂

        Cat despre distribuitul pe facebook, dupa parerea mea SRI are un control cvasi-total asupra facebook-ului de limba romana. In sensul ca au inteles foarte bine algoritmii facebook si au numarul de conturi necesar pentru a impinge la vale diversii bulgari pe care ii vor transformati in avalanse.

      • Anonim spune:

        klaus, nici o alta terta persoana nu-ti poate raspunde de ce o fac unii sau altii, la modul cum ai formulat intrebarea. Te-as intreba pe tine, ce parere ai despre postarea/situatia respectiva? Gasesti ceva gresit sau in neregula in ea? Daca raspunsul este nu(marea majoritate au apreciat cele 2 articole invocate, ca doar beleau diavolii zilei) atunci de sa nu o propagi? Si ca sa incerc si un raspus la dilema ta, in completare la ce a spus optimvs: tine de reglaje fine de ordin pshihologic. Presa la noi a fost demonizata(nu neaparat nemeritat) de multa vreme, asa incat exploatarea unor anumite sensibilitati ale oamenilor de buna credinta, dar neatenti la jocurile subtile este floare la ureche si nu doar pentru SRI.

Lasă un răspuns

