Firea a trântit alegerile din București prin taxa oxigen

Aberația propusă de Firea a trecut azi prin Consiliul General, rămâne să vedem hotărârea publicată dar din ce se relatează de la fața locului rezultă că mașinile Euro 4 vor plăti începând cu 2021 iar cele Euro 3 începând cu 2020 pentru accesul în în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA). Mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea deloc acces în ZACA iar pentru accesul în restul orașului vor plăti 15 lei pe zi.  Cine este exceptat? Ați ghicit desigur: autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public. (plus de bun-simț  autobuzele STB,  mașinile adaptate pentru nevoile persoanelor cu dizabilități etc).

Nu discutăm acum aspectele legale, morale, de oportunitate șamd, nici măcar nu s-a făcut un studiu de impact serios. VORBIND STRICT DIN PUNCT DE VEDERE ELECTORAL FIREA TOCMAI A TRÂNTIT ALEGERILE LOCALE. A pus un bir aberant pe bunurile unui mare număr de bucureșteni, în general oameni care nu își permit o mașină nouă. Vor urma procese, mitinguri, proteste de tot felul etc, toate decontate electoral de PSD.  Iar astea se vor întâmpla în București nu la Giurtelecul Hododului, cu alte cuvinte vor fi preluate instantaneu la știri, relatate la ore de maximă audiență etc etc. Oamenii vor afla că un primar PSD a propus o hotărâre prin care unor cetățeni li s-a interzis să-și mai folosească în oraș mașinile CORESPUNZĂTOARE DPDV TEHNIC ȘI LEGAL.

Cine are de câștigat? Doar producătorii și importatorii de automobile. Dacă ACR-ul nu îi face mâine plângere penală lui Firea se poate desființa liniștit, înseamnă că nu mai are nici un rost pe lume. Nu vorbesc aici de procese civile și administrative, care vor urma cu siguranță. Această hotărâre ridică SUSPICIUNI  de acțiune concertată al unei autorități publice cu un grup economic, în defavoarea cetățeanului! Este vorba despre un aspect penal indiscutabil, care trebuie investigat corespunzător de autoritățile statului, dacă mai avem și noi vreun procuror care face anchete pe bune, nu poliție politică la comandă.

P.S. Ca să nu fie dubii, mașina mea este Euro 4, nici măcar nu sunt afectat pe moment și chiar din 2021 taxa ar fi relativ mică. Aici e vorba de un principiu: NU POȚI ACCEPTA CA O AUTORITATE LOCALĂ SĂ-ȚI INTERZICĂ SĂ FOLOSEȘTI UN BUN DEȚINUT ȘI EXPLOATAT LEGAL.  De-aia avem constituție și legi pe care le votează un parlament ales la nivel național, nu poate primarul X să modifice practic Codul Rutier și normele lui de aplicare.

 

6 Responses to Firea a trântit alegerile din București prin taxa oxigen

  1. burgermeister spune:

    Si fermecatii de la USR ce au facut? Au luptat la baioneta pentru cetatean sau au facut blat sa le pice si lor ceva de la APIA?

    • optimvs spune:

      Nici una nici cealalta. Au propus niste amendamente (unele stupizele, altele fara orizont imediat) care nici nu au fost luate in calcul. Astia de la PSD si ALDE erau setati iar PNL (adica PDL) a facut blat, ca in orice situatie in care e vorba de ciolan.
      Chestia e ca nici USR nu a facut scandal, nu au scos malinbotii in strada, cum era normal intr-o asemenea situatie. Ma intreb daca sunt pur si simplu cretini sau isi fac un calcul cinic si ticalos, o lasa pe Firea sa le dea oamenilor in cap ca sa capitalizeze ei dpdv electoral.

  2. cobol spune:

    Asta chiar e actiune de grup infractional organizat. Dar penal n-o sa raspunda decat daca apare vreo interceptare ceva.

    • optimvs spune:

      Au scuza ca s-au luat niste masuri de genul asta prin unele orase europene. Chestia e ca vorbim de tari in care nivelul de trai este cu totul altul, in care oamenii isi permit fara probleme macar o masina veche de 4-5 ani la mana a treia. Chiar si asa, in alte parti masura a fost luata cu mult mai mult cap, de exemplu la Muchen doar la Dieseluri s-a cerut sa se respecte minim Euro 4, nu s-au luat de masinile pe benzina care in mod real polueaza mult mai putin.
      La noi insa intr-adevar exista suspiciunea clara de actiune in favoarea unui grup de interese. Transportul in comun e praf, parcarile de la limita acestei zone nu au cum sa faca fata etc etc.

  3. Mihai P. spune:

    Hotararea asta cu taxa oxigen impreuna cu aia cu constructiile in bazele sportive arata a tunuri de final de mandat. Asta o fi vazut sondaje din care rezulta ca nu mai are nici o sansa la urmatoarele alegeri.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: