Aeroportul Băneasa, atacat de şmecheraşii care au construit în jurul lui

 Începând cu 29 octombrie, pe aeroportul Băneasa nu va mai fi permisă decolarea şi aterizarea avioanelor între orele 22 şi 6, decizia fiind comunicată „din scurt  ” companiilor aeriene, în urmă cu o săptămână. Evident, sunt lovite companiile low-cost, care preferă să opereze noaptea, când taxele de aeroport sunt mai mici, iar afectaţi vor fi, până la urmă, sute de mii de pasageri.

 Noua interdicţie este cel mai recent episod din lunga bătălie purtată contra aeroportului Băneasa  de şmecheraşii care şi-au construit case în buza pistei. Spun „şmecheraşii” în loc de „şmecherii” pentru că, în general, cei care s-au repezit la casele şi terenurile ieftine din imediata vecinătate a aeroportului nu sunt niscaiva milionari, ci personaje de genul Anna Lesko, Alessandra Stoicescu, Dana Savuică, Corina Drăgotescu, Marcel Pavel, Sanda Ladosi şamd, adică oameni cu diverse cunoştinţe şi relaţii, dar fără averi fabuloase.

 Problema este că oamenii ăştia au cumpărat sau construit casele ştiind foarte bine că sunt la doi paşi de pistă, nu e ca şi cum cineva a extins ulterior aeroportul până sub gardul lor. Sigur că poate unii dintre ei, şi mă refer în special la artişti, or fi fost păcăliţi de agenţii imobiliari cu texte gen „aeroportul oricum se va desfiinţa la anu’, cumparaţi repede până nu se află, că o să sară preţurile”, după care s-au trezit că, în loc să se desfiinţeze, aeroportul devine tot mai activ. Alţii în schimb, gen Corina Drăgotescu, ştiau foarte bine la ce se bagă, şi cu toate astea militează activ, de mulţi ani,  pentru desfiinţarea aeroportului sau reducerea substanţială a activităţii acestuia.

 În perioada de maxim boom imobiliar, zilele aeroportului păreau numărate pentru simplul motiv că presiunea exercitată de mafia imobiliară era enormă, hectarele de sub pistă valorând sume colosale. De când cu criza însă, s-au mai liniştit apele, iar faptul că aeroportul este ultra-profitabil a cam limitat căile de atac asupra lui. Cu toate astea, personaje gen Corina Dragotescu par să creadă cu tărie că lumea ar trebui să se învârtă după speculaţiile lor imobiliare (pentru că, până la urmă, speculaţie imobiliară e să cumperi o casă lângă un aeroport, în speranţa că aeroportul se va desfiinţa) şi luptă din răsputeri, pe orice cale, contra aeroportului. Repurtând, iată, chiar mici succese, în pofida oricărei logici si a bunului simţ…

10 Responses to Aeroportul Băneasa, atacat de şmecheraşii care au construit în jurul lui

  1. greudegasitid spune:

    Si nimic despre Basescu? Ministreasa de la transporturi nu are nici un amestec in povestea asta? Care poveste are chiar logica: sunt omeni cu influenta si ceva banii contra statului? Cum crezi ca se termina ?

  2. optimvs spune:

    Nu pot sa-i vina de hac aeroportului, nu cata vreme acesta merge asa de bine. Pur si simplu nu au suficienta greutate. Situatia se poate schimba insa daca se reia cresterea pe imobiliare, caz in care mafia terenurilor va avea un cuvant greu de spus. Se poate face ditamai cartierul acolo…

  3. greudegasitid spune:

    Pe termen lung aeroportul este condamnat. Si banuiesc ca se vor impune si alte restrictii care vor duce la scaderea profitabilitatii.

  4. Emillia spune:

    Eu, cu sase aparate de aer conditionat ale mega imagiului sub geamurile mele, plus descarcarea marfii din masini in caruturi de metal, care sunt carate cu zgomot in magazin, incarcarea gunoiului si cearta permanenta a celor blocati, caci acest magazin nu are nici un loc de parcare, macar pentru masinile lor de marfa – cui sa ma plang?Pe cine as putea chema si eu sa verifice, daca e posibil de trait in asa conditii. Cui poate sa-i pese, ca nu eu m-am asezat cu traiul deasupra lor, ci ei si-au facut magazin la parter fara sa ma intrebe pe mine.
    Pun aici intrebarea vazand 100% de competenta jurnalistica, poate primesc si eu un sfat.

  5. optimvs spune:

    Chiar ca n-are nici o legatura cu subiectul.

    Totusi, avand in vedere ca e si asta un caz care se poate intampla in multe blocuri din Romania, intreb: cand magazinul s-a instalat la parterul blocului, nu cumva s-a cerut aprobarea asociatiei de proprietari? Din cate stiu eu, asa se procedeaza.

  6. Emillia spune:

    Da, legatura cu subiectul e doar zgomotul, care e durerea mea de cap.

    N u le-am dat aprobare, deoarece nu ne-a cerut-o nimeni. Probabil au preluat-o de la fostii proprietari , care tineau un mic magazin si nu ne creau probleme.
    Mai stiu ca se intampla si in alte blocuri. Am descris situatia pe blogul meu si am mai primit comentarii cu aceeasi problema.
    /am-scris-o-scr…ui-s-o-adresez/

  7. Emillia spune:

    am reusit cu linkul, dar vad ca nu se deschid comentariile la articol.
    imi pare rau sa va iau timpul, doar vroiam sa spun ca au si in alte blocuri probleme cu mega imagiul.

  8. optimvs spune:

    A durat ceva pana sa le aprob, am fost plecat cateva zile.

  9. […] cumpărat case în buza pistei e vechi de câţiva ani. Subsemnatul a tratat speţa pe larg într-o postare din octombrie 2011, scrisă la câteva zile după ce se anunţase că decolarea şi aterizarea avioanelor nu vor mai […]

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.